پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ناصر هدایتی

حوزه/ رئیس تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: مراسم معنوی اعتکاف فرصت و ظرفیت ویژه‌ای برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در بین نسل جوان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی بجنورد که با موضوع برنامه‌ریزی و هماهنگی مراسم اعتکاف برگزار شد، اظهار کرد: اعتکاف مراسم بزرگ و بااهمیتی بوده و باید با برنامه‌ریزی و توجه به همه نیازها و امورات آن انجام شود.

وی با تأکید بر اینکه در راستای برگزاری آئین معنوی اعتکاف باید از سلیقه‌ای عمل کردن بپرهیزیم و حرکت جمعی داشته باشیم، افزود: مراسم اعتکاف فرصتی برای انس گرفتن با قرآن و آموزه‌های قرآنی بوده و به همین دلیل سبب کاهش آسیب‌های موجود اجتماعی در حوزه نوجوانان و جوانان می‌شود؛ لذا باید با تمام قوا برای هرچه بهتر برگزار شدن آن بکوشیم.

حجت‌الاسلام هدایتی تصریح کرد: علاوه بر برنامه‌های پشتیبانی اعتکاف، هم‌زمان با ایام البیض برنامه‌های متنوعی در حوزه فرهنگی انجام می‌شود که از آن جمله می‌توان به جلسات مختلف سخنرانی در موضوع مهدویت، گفتمان دینی، محافل انس با قرآن، ختم قرآن، حلقه‌های معرفت و ... اشاره کرد.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی بجنورد خاطرنشان کرد: با برگزاری این برنامه‌ها سعی می‌شود معتکفان اثر روحی و معنوی شایسته‌ای از مراسم اعتکاف دریافت کرده، این عمل عبادی آن‌ها مقدمه‌ای برای ورود کیفی به ماه‌های مبارک شعبان و رمضان باشد.

حجت‌الاسلام هدایتی در ادامه با اشاره به هم‌زمانی مراسم معنوی اعتکاف سال 98 با آغاز سال جدید، اضافه کرد: با توجه به این تقارن و هم‌زمانی پیش‌بینی می‌شود در شهرستان بجنورد سه هزار نفر در چهار مسجد شهری و 9 مسجد روستایی معتکف شوند.

وی اظهار کرد: نام‌نویسی از متقاضیان شرکت در مراسم معنوی اعتکاف در بجنورد از چهارشنبه پانزدهم اسفندماه با مراجعه به پایگاه اینترنتی تبیان بجنورد به آدرس www.tebyan-boj.ir مهیا شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان بجنورد هم‌زمان با سراسر کشور، از سیزدهم رجب و سالروز ولادت امام علی(ع) مصادف با بیست و نهم اسفندماه جاری آغاز شده و به مدت سه شبانه‌روز که موسوم به ایام البیض است، ادامه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha