شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قطبی

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: فناوری‌های نو فرصت بی‌نظیری را برای تبلیغ در حوزه کودک و نوجوان فراهم آورده است که با خلاقیت و نوآوری می‌توان آن را بسط و گسترش داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام محمد قطبی، پیش از ظهرامروز در مراسمی که با حضور حجت‌الاسلام راستگو، مبلغ پیشکسوت حوزه کودک و نوجوان و مبلغین جوان دردفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: حجت‌الاسلام راستگو از کسانی هستند که با لباس روحانیت و برای قشر کودک و نوجوان، نوآوری‌هایی ارائه دادند که در فضای سنتی تبلیغ کار سخت و دشواری بود. نوآوری‌هایی که ایشان در این حوزه ارائه داد، نه یک خط بلکه یک شبکه و مکتب مبتنی بر نوآوری بود و همچنان نیز در حال تداوم است.

وی افزود: در احادیث آمده است که اگر کسی سنت حسنه‌ای را بنا کند، مادامی که این سنت جریان‌سازی می‌کند و برای جامعه تاثیر و برکت به همراه دارد، ثوابش برای فرد بنا کننده نیز در نظر گرفته می‌شود، حتی اگر آن فرد سال‌ها قبل از دنیا رفته باشد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی واحد اصفهان تصریح کرد: فعالیت‌های حجت‌الاسلام راستگو در عرصه تبلیغ برای کودک و نوجوان نیز مصداق بارز همین سنت حسنه محسوب می‌شود، در واقع هم مدل‌سازی و طراحی روش‌ها و هم اجرا و تکثیر آنها اعم از تربیت مربی و شکستن موانع پیش رو، فقط به عهده خود ایشان بوده و شخص دیگری در این زمینه نقش نداشته است. حجت‌الاسلام راستگو چهره ماندگار تبلیغ در حوزه کودک و نوجوان و جزء برترین‌ها و ستاره‌های این حوزه هستند.

وی با بیان اینکه این نهاد در حد توان خود زمینه‌ها و امکانات لازم برای تبلیغ را فراهم کرده است، خطاب به مربیان کودک و نوجوان گفت: امروز وضعیت فرهنگی در عرصه رسانه، هنر، فضای مجازی و فناوری‌های نو، دو اتفاق را رقم زده است؛ یکی تهدید جدی مبنی بر اینکه اگر کار نکرده و جدیت به خرج ندهیم، میدان را با تمام قافیه‌اش باخته و نسل آینده را از دست خواهیم داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین قطبی اضافه کرد: این سکه روی دیگری نیز دارد و آن این است که همین ابزار فناوری نو و فضای مجازی فرصت و ظرفیت بی‌نظیری را به ویژه در حوزه کودک و نوجوان در اختیار ما قرار داده است، ۱۵ سال پیش اگر قرار بود کاری انجام شود، به مقدمات زیادی نیاز بود و فرصتی برای کار با کودک باقی نمی‌ماند، ولی امروز در فضای مجازی در پنج دقیقه و کمتر از آن می‌توان با سهولت به تبلیغ پرداخت.

وی ادامه داد:اینها فرصت‌هایی است که باید قدر دانست و سختی‌های آن را نیز تحمل کرد، موانع زیادی ممکن است پیش بیاید، ولی کافی است که اراده و همت داشته باشیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان بیان کرد: وظیفه ما در دفتر تبلیغات اسلامی این است که زمینه فعالیت را فراهم کنیم و تا حدی نیز پیشرفت داشته‌ایم، درست است که این زمینه‌ها و امکانات ناچیز به حساب می‌آید، ولی مبلغان از همین‌ها نیز استفاده نکرده‌اند و نیمی از ظرفیت‌ها خالی است، اگر ظرفیت‌ها تکمیل شود، ما مجددا ظرفیت ایجاد می‌کنیم.

وی بیان  کرد: امروز فضای فرهنگی آن‌قدر در حال تغییر بوده و تغییر آن پر شتاب است که اگر لحظه‌ای غفلت کنیم، هزار کیلومتر عقب می‌مانیم، به شدت نیازمند خلاقیت هستیم و باید نوآوری داشته باشیم. کارهای قدیمی ارزش خود را دارد، ولی دائما باید به‌روز شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha