شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
درس طلاب

حوزه/ حجت الاسلام آقاجانی گفت: طلبه درس خوان، اهل مطالعه و به روز، می‌تواند در مقابل هجمه‌های دشمنان انقلاب و نظام بایستد و به عنوان خط‌شکن نقش فرماندهی را ایفا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی حجت الاسلام موسی آقاجانی امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) نقده، اظهار داشت: نیاز امروز جامعه به طلبه باسواد و مهذّب است؛ طلبه باید هم سواد و علم کافی برای پاسخ‌گویی به مردم را داشته باشد و هم معرفت دینی خود را بالا ببرد و تهذیب نفس داشته باشد.

وی ادامه داد: طلبه‌ای در جامعه موفق است که قبل از ورود به جامعه و تربیت مردم، خود را تربیت کرده و نفسش را رام کند که در این صورت می‌تواند در جامعه نقش مؤثر و مثبتی ایفا کنند.

استاد مدرسه علمیه امام صادق(ع) ادامه داد: از دیگر شاخصه‌هایی که باید طلبه امروز داشته باشد پایبند بودن به آرمان‌های انقلاب است، طلبه باید انقلابی باشد و از انقلاب و رهبری دفاع و پشتیبانی کند.

وی افزود: از جمله عوامل موفقیت جمهوری اسلامی ایران در پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن جنگ هشت ساله، وجود طلاب انقلابی و همیشه در صحنه بود که با شناخت موقعیت و زمان مناسب از اسلام و انقلاب دفاع کردند و موجب پیروزی حق بر باطل شدند.

حجت الاسلام آقاجانی اضافه کرد: طلبه درس خوان، اهل مطالعه و به روز، می‌تواند در مقابل هجمه‌های دشمنان انقلاب و نظام بایستد و به عنوان خط‌شکن نقش فرماندهی را ایفا کند. همان‌طور که طلاب در هشت سال جنگ تحمیلی این وظیفه را به سرانجام رساندند و ما امروز در مقابل شهدا و علما که انقلاب را به چهل سال خود رساندند مسئول هستیم و باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا شرمنده آن‌ها نشویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha