شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اجلاسیه استاد و مسجد

حوزه/ معاون فرهنگی و اجتماعی بسیج اساتید کشور با بیان اینکه حدود دو هزار استاد سازماندهی شده اند تا در طرح ارتباط با مسجد فعالیت کنند، گفت: حدود هزار و ۵۰۰ استاد، نام و مشخصات خود را اعلام کرده اند تا در مساجد محلات فعالیت کنند .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، جلیل دارا صبح امروز در اجلاسیه استاد و مسجد که با حضور اساتید استان های جنوبی کشور و مسئولان استانی فارس در سالن جلسات آیت الله دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به ارتباط مسجد و دانشگاه در قالب بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: در بیانیه گام دوم انقلاب اگر تحلیل محتوا کنیم دو نکته اساسی توجه به علم و پژوهی و پیوند معنویت دین مداری با پژوهش و تحقیق وجود دارد.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج رویکرد خود را به اجتماعی کردن فعالیت ها قرار داده است، افزود: بسیج اساتید نیز با رویکرد حل المسائلی فعالیت می کند، باید در همه برنامه ها این رویکرد را لجاظ کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید با اشاره به اینکه ما معتقد ایم دانشگاه و اساتیدی که نتوانند مشکل جامعه را حل کند نمی تواند مبدا تجولات قرار گیرد، تصریح کرد: هنگامی دانشگاه می تواند مبدا تحولات باشد که بتواند تحولی در جامعه ایجاد کند.

وی پیشرفت همه کشور ها را با محوریت تحقیق و پژوهش دانست و بیان داشت: مرکزیت علم و تحقیق به نوعی اساتید هستند که نقش انتقال علم و نقش تربیتی را در اسلام دارند.

دارا خاطرنشان کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی مسجد محوری ترین نقش را داشته است همچنین اگر بخواهیم بیانیه گام دوم انقلاب را تحلیل کنیم می بینیم که مسجد در تمدن سازی نوین اسلامی نیز نقش محوری را داشته است.

وی ادامه داد: مسجد برای همه اقشار مختلف جامعه است و اساتید نیز می توانند با نقش نخبگی به مسجد کمک کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه حدود دو هزار استاد سازماندهی شده اند تا در طرح ارتباط با مسجد فعالیت کنند، اضافه کرد: حدود هزار و 500 استاد، نام و مشخصات خود را اعلام کرده اند تا در مساجد محلات فعالیت کنند و اسرار نیز این است که اساتید در مساجد محلات فعالیت کنند.

وی ارتباط استاد و مسجد در جذب نیروی جوان و نخبه را تاثیر گذار دانست و ابراز کرد: بسیاری از مشکلات در مسجد قابل حل است، اساتید متعددی داریم که نه تنها با نهج البلاغه مانوس هستند بلکه جز مفسران آن نیز به شمار می روند.

دارا در پایان تصریح کرد: هزار و 200 استاد را برای آموزش تخصصی نهج البلاغه در نظر گرفته ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha