شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات فارس

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات فارس با بیان اینکه استان دارای پنج هزار مسجد است، گفت: مساجد استان دارای ظرفیت های مناسبی هستند که با بررسی های صورت گرفته کمتر از ۴۰ درصد از آن ظرفیت استفاده می شود، یعنی از ۶۰ درصد ظرفیت های معنوی در طول انقلاب بی بهره بوده ایم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام رضایی صبح امروز در اجلاسیه «استاد و مسجد» که با حضور اساتید استان های جنوبی کشور و مسئولان استانی فارس در سالن جلسات آیت الله دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه ورود اساتید به عرصه مسجد می تواند تحول جدی در روند کار مساجد به وحود آورد، اظهار داشت: ظرفیت مساجد بسیار بالا است که باید از آن بهره مند شویم.

وی با بیان اینکه استان فارس دارای پنج هزار مسجد است، افزود: مساجد استان دارای ظرفیت های مناسبی هستند که با بررسی های صورت گرفته کمتر از 40 درصد از آن ظرفیت استفاده می شود، یعنی از 60 درصد ظرفیت های معنوی در طول انقلاب بی بهره بوده ایم.

رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات استان فارس تصریح کرد: در تقاهم نامه دو موضوع اساسی را برای جامعه و برای آحاد مردم که به دنبال تحول هستند وجود دارد، به نوعی هم تحول در مسائل مادی و هم تحولی در مسائل معنوی است، که درواقع باید به دنبال فرهنگی برویم که مبتنی با مسجد باشد.

وی با اشاره به اینکه اگر مبتنی بر اصل مسجد محوری عمل کنیم دیگر دغدغه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: برخی، ایده های روشنفکری دارند و دین را پاسخگوی نیازهای بشر نمی بینند، اگر این ایده ها وارد جامعه شده و در امور اداری جامعه دخالت داده شود آلوده می شوند البته با توجه به صحبت هایی که برخی از آنان دارند می بینیم عدول کرده اند از آنچه به آن معتقد بوده اند.

حجت الاسلام رضایی بیان اینکه 370 امام جماعت در مساجد شیراز فعالیت می کنند، ابراز کرد: از این تعداد بیش از 50 نفر آنان وبلاگ نویس هستند، آمادگی مساجد برای ورود دانشگاهیان به ویژه در شیراز و استان فارس وجود دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha