پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نمایشگاه راه خورشید در مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع)رشت

حوزه/ دانش آموزان گیلانی که در مسابقات استانی قرآن، اذان، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و مداحی به میزبانی مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) رشت با یکدیگر به رقابت پرداختند، در بازدید از نمایشگاه «راه خورشید»، با فضای حوزه و طلبگی آشنا شدند.

حجت الاسلام علی اکبر نژادصفری معاون آموزش مدرسه علمیه امیرالمومنین علیه السلام رشت، در حاشیه آخرین روز برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی استان گیلان به خبرنگار «حوزه» گفت: به لطف خداوند متعال 4 روز در خدمت دانش آموزان گیلانی که در بخش های مختلف مسابقات استانی قرآن، اذان، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و مداحی با یکدیگر به رقابت پرداختند، بودیم. 

معاون آموزش مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) رشت درخصوص برنامه های فرهنگی اجرا شده برای شرکت کنندگان در مسابقات، افزود: سعی ما بر این بود تا با نگاهی تربیت محور و به وجود آوردن فضایی معنوی و فرهنگی به کمک طلاب و مبلغین، ارتباطی موثر با دانش آموزان برقرار کنیم.

حجت الاسلام نژادصفری درخصوص دلیل میزبانی حوزه از این مسابقات، اظهار کرد: صرف قرار گرفتن نوجوانان در این فضا اثرگذار خواهد بود، آشنایی با فعالیت های علمی-تبلیغی طلاب، زندگی و مسیر طلبگی، هدف از تحصیل در حوزه و ... می تواند برای دانش آموزان جذاب و در انتخاب مسیر آینده آنان موثر باشد.

وی ادامه داد: بخش دیگر فعالیت ما این بود که شرکت کنندگان در مسابقات را در فرصت های پیش آمده، در حسینیه شهداء مدرسه جمع کرده و با استفاده از اساتید توانمند، ضمن صحبت با آنها به سؤالات و شبهات آنان پاسخ داده شود. همچنین ارتباط گیری چهره به چهره با دانش آموزان در فضایی صمیمی برنامه دیگری بود که همزمان با این مسابقات توسط طلاب و مبلغین حوزه برگزار شد. ارتباط لسانی و مصاحبت و مشاوره دادن به نوجوانان می تواند منجر به یک ارتباط و تعامل مثبت گردد.

معاون آموزش مدرسه علمیه امیرالمومنین علیه السلام رشت با اشاره به برگزاری نمایشگاه «راه خورشید»، خاطرنشان کرد: در حاشیه این مسابقات، با تلاش های طلاب نمایشگاه خوبی شامل بخش های مختلفی از جمله پاسخگویی به سؤالات و شبهات دانش آموزان، تشریح مسیر طلبگی، مشاوره و عرضه محصولات فرهنگی برپا شد.

 انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حقگو AE ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    0 1
    اما افسوس که افراد حسود و بالا دست اجازه ندادن که این حاج آقا به کارش ادامه بده. ولی به زودی دامن اون آقایون رو خواهد گرفت، خدا بلده.