شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 چهلمین سالگرد آیت الله آخوند

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه همدان از برگزاری نکوداشت آیت الله آخوند ملاعلی همدانی، روز یکشنبه ۱۹ اسفند، در مسجد جامعه همدان خبر داد.

حجت الاسلام سید محمد رضا ملیحی، معاون تهذیب حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در همدان با تاکید بر لزوم بزرگداشت یاد و نام علما و بزرگان دینی، گفت: هویت کشورمان مرهون اقدامات علمی دانشمندان و فقها است.

وی افزود: شهر همدان که از آن به دارالمومنین و دارالمجاهدین یاد می شود در طول تاریخ محل زندگی بزرگان و علمای به نامی همچون آیت‌الله‌ ملا علی معصومی همدانی، آیت الله انصاری و دیگر بزرگان بوده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه همدان ادامه داد: برای آن که نام علما و بزرگان را زنده نگه داریم حوزه علمیه همدان بر آن شد تا در چهلمین سالگرد ارتحال عالم ربانی آیت‌الله آخوند ملا علی معصومی همدانی، مراسم بزرگداشت با شکوهی را برگزار کند.

وی به زمان این مراسم اشاره کرد و گفت: این مراسم روز یکشنبه 19 اسفند ماه از ساعت 9:30 صبح در مسجد جامع همدان، با حضور مردم انقلابی و مومن همدان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام ملیحی یادآور شد: در این مراسم  حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران به سخنرانی می پردازد.

گفتنی است، آیت‌الله آخوند ملا علی معصومی همدانی از فقهای نامدار و موسس حوزه علمیه همدان بوده است و بزرگانی چون آیت‌‌الله العظمی حسین نوری همدانی، آیت‌ الله شهید محمد مفتح، آیت‌الله سید محمود طالقانی، آیت‌الله سید احمد خسروشاهی، آیت‌الله شیخ محمد حسین بهاری و بسیاری دیگر از علمای شیعه از شاگردان ایشان بوده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha