سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده آیت الله العظمی سیستانی در دیدار رهبران دینی عراق

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبدالمهدی کربلایی در دیدار رهبران دینی عراق که در چهارمین نشست گفتگوی ادیان حضور داشتند، خواستار معرفی هویت ملی و گسترش فرهنگ صلح شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین شیخ عبد المهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در دیدار رهبران دینی عراق که در چهارمین نشست گفتگوی ادیان حضور داشتند، خواستار معرفی هویت ملی و گسترش فرهنگ صلح از طریق هرگونه نشست، همایش و تجمعی که در عراق برگزار می شود، شد.

وی با بیان اینکه نیاز است ایده هایی که در این نشست ها مطرح می شود در زندگی واقعی اجرایی شود و کمیته ویژه ای برای پیگیری آن تشکیل شود، گفت: ما باید برای گسترش فرهنگ صلح و دوری از خشونت تلاش کنیم.

حضور رهبران ادیان در حرم امام حسین(ع) بیانگر صلح طلب بودن ادیان است

شیخ کربلایی تصریح کرد: حضور رهبران ادیان مختلف آسمانی در حرم امام حسین(ع) بیانگر این است که همه ادیان آسمانی به صلح دعوت می کنند، لذا همگی باید برای تحقق این صلح بر روی زمین تلاش کنند.

وی ادامه داد: مهم ترین نقاط مشترک حاضرین در این نشست، وطن و رسالت آسمانی است و این دو نقطه مشترک به اتخاذ موضعی در کشور و ملت وا می دارد.

نماینده آیت الله سیستانی اشاره کرد: برای رساندن حقیقت به شخصیت های دیگر در خارج و داخل کشور باید آن ها را بپذیریم و از آنان استقبال کنیم و این کار را از طریق اجرایی کردن طرح ها و پیشنهاد های طرفینی انجام دهیم.

این نشست ها برگرفته از توصیه های آیت الله سیستانی است

حجت الاسلام و المسلمین سید جواد خوئی مسئول آکادمی بلاغت(مؤسسه آیت الله خوئی) گفت: این نشست ها برگرفته از توصیه های آیت الله سیستانی است که نقشه راهی در جهت منافع کشور به شمار می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha