شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
روحانی

حوزه/ در حال حاضر ۴۰۸ کانون فرهنگی در قم وجود دارد که ۳۷۴ کانون ویژه برادران و مابقی کانون های خواهران هستند؛ کانون های دیگری نیز به شکل غیررسمی فعالیت می کنند که با جمع این کانون ها به بیش از ۶۰۰ کانون می رسیم؛ ۱۸۷ کتابخانه مخزن دارد و ۱۲۰ کتابخانه باز در کانون های مساجد فعالیت است؛ امروزه ۴۰ هزار نفر عضو کانون های فرهنگی مساجد استان هستند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‎الاسلام والمسلمین روحانی امشب در همایش نقش کانون های مساجد در گام دوم انقلاب اسلامی در بیست و یکمین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد که در بیت علامه طباطبایی(ره) در قم برگزار شد با اشاره به ارتقای فعالیت های کانون های فرهنگی مساجد در استان قم، گفت: فعالیت مساجد در استان قم در ابعاد متخلف افزایش یافته است.

وی افزود: امروزه فعالیت های مساجد از حوزه صرف مساجد فراتر رفته است؛ قبلا کادر کانون ها توسط امام جماعت بسته می شد ولی بعدها این فعالیت رنگ و بوی شبکه ای به خود گرفت و به همین دلیل کارهای بزرگتری انجام شد.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان قم با ذکر این مطلب که امروزه بسیاری از فعالیت های استانی و کشوری در عرصه مساجد بر دوش کانون های فرهنگی و هنری مساجد گذارده شده، تصریح کرد: از جمله این فعالیت ها می توان به برگزاری برنامه های سواد رسانه ای در مساجد اشاره کرد؛ این دوره در 100 مسجد برگزار شده است.

وی گفت: برگزاری برنامه های ویژه مساجد روستایی و عشایری از دیگر عرصه های خدمت رسانی فعالان کانون های فرهنگی مساجد است؛ هرجا که ائمه جماعات به جوانان مسجدی اعتماد کردند ثمره ارزشمند آن را به روشنی و وضوح دریافت کردند.

روحانی عنوان کرد: اگر حمایت ها از این قشر در مساجد بیشتر شود، حضور جوانان نیز بیشتر می شود؛ ائمه جماعات باید این وضعیت را برای همه مساجد فراگیرتر کنند و هر مسجدی که شاهد حضور کمتر جوانان است باید با برنامه های مختلف این خلا را برطرف کند.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان قم بیان کرد: کانون های فرهنگی مساجد پذیرای همه جوانان با همه سلایق مختلف هستند؛ کانون های فرهنگی جذب حداکثری دارد و این مساله از فرمایشات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب است.

وی گفت: در حال حاضر 408 کانون فرهنگی در قم وجود دارد که 374 کانون ویژه برادران و مابقی کانون های خواهران هستند؛ کانون های دیگری نیز به شکل غیررسمی فعالیت می کنند که با جمع این کانون ها به بیش از 600 کانون می رسیم؛ 187 کتابخانه مخزن دارد و 120 کتابخانه باز در کانون های مساجد فعالیت است؛ امروزه 40 هزار نفر عضو کانون های فرهنگی مساجد استان هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha