سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام ارزانی

حوزه/ رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از فعالیت ۲۵ هزار کانون فرهنگی مساجد کشور خبرداد که به زودی این رقم ثبت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی امشب در همایش نقش کانون های مساجد در گام دوم انقلاب اسلامی در بیست و یکمین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد که در بیت علامه طباطبایی (ره) در قم برگزار شد، با اشاره به فعالیت های گسترده کانون های مساجد کشور بیان کرد: خوشبختانه امروز شاهد به ثمر نشستن نهال پربرکتی هستیم که سالها پیش در کشور ایجاد شد.

وی افزود: به زودی شاهد فعالیت 25 هزار کانون خواهیم بود؛ کانون های فرهنگی از ابتدای امسال در سامانه سجای بچه های مسجد ثبت شدند؛ اعضای کانون های فرهنگی نیز در این سامانه ثبت نام کرده اند؛ تعداد اعضای کانون های فرهنگی ثبت شده بیش از 2 میلیون و 100 هزار نفر است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با ذکر این مطب که 25 هزار مدیر مسئول کانون در مساجد فعالیت دارند، اظهار کرد: در هر مسجد 7 نفر عضو شورای فرهنگی مساجد وجود دارد که به فعالیت مشغول هستند؛ هیچ یک از اعضای این کانون دریافتی مالی از ستاد ندارند.

وی با ذکر این مطلب که حمایت حداقلی از برخی از کانون ها انجام می شود که در مقابل کار بزرگی که انجام می شود، تقریبا هیچ است، بیان کرد: در افق 1414 قله و افق کانون های مساجد ترسیم شده است.

وی عنوان کرد: رهبر انقلاب هنر را پرستش عاشقانه الله نامیده اند و به همین دلیل باید با فعالیت قوی تر کودکان و نوجوانان را به مساجد جذب کنیم؛ امسال با توافق با بهزیستی شاهد فعالیت 1000 مهدکودک در دل مساجد خواهیم بود؛ عرصه دیگر فعالیت ها در مساجد، در عرصه فضای مجازی است.

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی عنوان کرد: آیت الله العظمی جوادی آملی فرمودند که این فضا، یک فضای مجازی است که اکثر آحاد جامعه را درگیر خود کرده؛ فعالیت هنری، از دیگر عرصه های فعالیت کانون های فرهنگی مساجد است؛ شعار ما، هنر، برای تعالی و ارزش های اسلامی و دینی است و نه هنر برای هنر.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: به همین دلیل اگر سرود بچه های مسجد در کشور اجرا شد، 40 هزار نفر همزمان با ورود امام راحل این سرود را اجرا کردند؛ این سرود از سرودهای متعالی و ارزش های دینی بود و به همین دلیل از این سرود دفاع شد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به فعالیت شبکه ای در مساجد کشور و خارج از کشور عنوان کرد: امسال 10 کانون داخلی انتخاب شدند و به کشور لبنان نیز سفر کردند تا ارتباط بهترین بین کانون های ایرانی و خارجی انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی با ذکر این مطلب که ارتباط شبکه ای مردم و با مردم از جمله رویکردهای این دبیرخانه در کشور است، بیان کرد: امید داریم این ارتباط در دورن و اهالی مساجد در دیگر کشورها فراهم کنیم؛ از 4 ماه پیش آموزش 20 هزار مسجدی در کشور آغاز شده است که که تا پایان شهریورماه سال آینده این آموزش تکمیل شود و معارف قرآن و نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به نوجوانان کشور آموزش داده می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha