چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مرتضی نجفی قدسی

حوزه/ همایش نقش کانون های مساجد در گام دوم انقلاب اسلامی در بیست و یکمین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در بیت علامه طباطبایی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، همایش نقش کانون های فرهنگی مساجد در گام دوم انقلاب اسلامی در بیست و یکمین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی مساجد امشب با حضور آیت الله العظمی نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در بیت علامه طباطباطیی(ره) برگزار شد.

در این مراسم که با حضور این مرجع عالیقدر جهان تشیع و مسئولان کانون های فرهنگی مساجد کشور و استان قم برگزار شد، آیت الله مقتدایی و شخصیت های علمی و حوزوی و فرهنگی حضور داشتند.

مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن امام علی(ع) در این مراسم گفت: مسجد پایگاه نظام اسلامی است؛ امام راحل بارها نسبت به اهمیت جایگاه مساجد متذکر شدند؛ کانون های مساجد از جایگاه های مهمی در نظام اسلامی برخوردار هستند.

وی گفت: 31 بار نام مسجد و مساجد در قرآن کریم ذکر شده است؛ مرکزیت حفظ اسلام به مساجد است؛ مساجد باید حفظ و احیا شود زیرا این مساله باید زیبنده جامعه ما نیست که نیمی ازم ساجد کشور امام جماعت نداشته باشند.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی بیان کرد: جذب جوانان و فعالیت های فرهنگی باید در مساجد انجام شود؛ شهدای حرم، بسیجیان مخلصی هستند که در مساجد رشد کردند؛ شهدای ما تربیت یافته مساجد هستند.

وی گفت: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم به ذخایر و عظمت انقلاب اشاره کردند و قطعا مساجد از جمله مهمترین نهادهای تحقق بخشی به این رسالت بزرگ اهالی فرهنگ هستند؛ باید کاری کنیم که رویکرد جوانان به قرآن و نهج البلاغه بیشتر شود.

گفتنی است در پایان این مراسم از سالها تلاش آیت الله فیض قمی، حجت الاسلام سید محمود مدنی مدیر جامعه الزهرا(س)، حجت الاسلام والمسلمین حسینی اصطهباناتی در امر رونق دادن به فعالیت مساجد تجلیل شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha