پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ماموستا محمدامین راستی

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: در قرآن کریم در بیش از ۵۰۰ آیه به طبیعت و حفظ و جایگاه آن تاکید شده است که نشان می دهد اسلام برای طبیعت و محیط پیرامون ما اهمیت ویژه ای قایل است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در استان کردستان، ماموستا محمدامین راستی در دیدار با جمعی از کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان، اظهار داشت: متاسفانه در دهه های گذشته ظلم های بسیاری بر طبیعت و فضای سبز رفته است که اکنون شاهد تاثیرات منفی آن در زندگی خود هستیم.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه تخریب طبیعت هم گناهی نابخشودنی و هم عملکردی زیانبار برای نسل بشریت است، گفت: تخریب جنگل ها و جایگزین کردن ساختمان ها و آپارتمان ها به جای آن اکنون تاثیرات خود را بر یکایک ما گذاشته است و شیوع بیماری های قلبی، تنفسی، عصبی و... همه نتیجه عملکرد ما در قبال طبیعت است.

وی در ادامه سخنان خود عنوان داشت: در قرآن کریم در بیش از 500 آیه به طبیعت و حفظ و جایگاه آن تاکید شده است که نشان می دهد اسلام برای طبیعت و محیط پیرامون ما اهمیت ویژه ای قایل است، لذا ما هم بعنوان یک مسلمان باید بتوانیم دستورات و کلام خداوند متعال را انجام دهیم.

ماموستا راستی ادامه داد: رسول اکرم(ص) درباره اهمیت درختکاری می فرمایند: « اگر عمر جهان پایان یابد و شخصی نهالی در دست داشته باشد، چنان که به قدر کاشتن آن فرصت باشد، هر آینه فرصت را غنیمت شمارد و نهال را بکارد».

امام جمعه سنندج بیان داشت: باید بتوانیم فرهنگ حفاظت از طبیعت را در جامعه نهادینه و سراسری کنیم و برای تحقق این مهم نیازمند رسانه ها و تشکیل های مردم نهاد هستیم.

ماموستا خدایی در پایان سخنان خود گفت: بی شک مرگ هر درخت به نوعی زندگی نسل بشر را به سمت نیستی سرعت می بخشد، لذا باید به طبیعت و درختان به عنوان یک موجود زنده نگاه کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha