سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی در خطبه نماز جمعه کربلا گفت: باید زنگ خطر فروپاشی نظام اخلاقی کشور عراق را به صدا در آورد؛ چرا که مسائل اخلاقی رو به فراموشی و نابودی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در خطبه نماز جمعه کربلا که در حرم امام حسین(علیه السلام) ایراد شد، گفت: باید زنگ خطر فروپاشی نظام اخلاقی کشور عراق را به صدا در آورد؛ چرا که مسائل اخلاقی رو به فراموشی و نابودی است و عجیب تر اینکه برخی از مقابله با آن احساس شرم میکنند و کسی هم به فکر حل این مشکل نیست.

وی با بیان اینکه ما در وضعیتی قرار داریم که برخی تلاش می کنند حیا را در جامعه از بین ببرند و برخی جوانان و زنان به بهانه آزادی، مسائل اخلاقی را زیر پا می گذارند، افزود: زندگی با حیا ارزش دارد و بدون آن زندگی و جامعه مثل جنگل خواهد بود.

سید صافی تصریح کرد: شما تلاش می کنید با از بین بردن حیا، جامعه را به کشتن بدهید و دختر نماد حیا است و جامعه باید زمینه امنیت اجتماعی را فراهم کند و اجازه زیر پا گذاشتن حدود را ندهد.

نماینده آیت الله سیستانی با اشاره به اینکه برخی می خواهند کشور را به آشوب ویرانگر دچار کنند، گفت: آزادی دارای معیار ها و ارزش هایی است که این ها شکست خوردند و هیچ کدام از آن در هدف قرار دادن جامعه موفق نشدند.

وی افزود: باید یک امنیت اجتماعی فراهم شود که مانع فروپاشی کشور شود؛ چرا که آمار هولناکی درخصوص عدم رعایت مسائل اخلاقی وجود دارد.

خطیب جمعه کربلا اشاره کرد: عراق دارای علما، فضلا، جوانان و زنانی است که جوانان شجاعی برای حفظ وحدت کشور تربیت کردند.

سید صافی نسبت به فریب خوردن از اصطلاحاتی که به اسم آزادی به کار می رود هشدار داد و خواستار تربیت درست نسل آینده شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha