شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
هفتمین اجلاس گروه های علمی المصطفی

هفتمین اجلاس مدیران گروه‌های علمی- تربیتی المصطفی با موضوع «نقش گروه‌های علمی در اجرای موفق طرح تحول نظام جامع آموزشی» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عباسی در هفتمین اجلاس مدیران گروه‌های علمی- تربیتی المصطفی، با تأکید بر این که اجرایی‌سازی طرح تحول نظام جامع آموزشی، به معنای انسداد برای تغییرات و تحولات جدید نیست، افزود: در این طرح، ضمن اهتمام به نوآوری‌ها و تحولات جدید، نقش اساسی گروه‌های علمی و استادان جامعةالمصطفی در پویایی هر چه بیشتر آن مورد توجه قرار گرفته است.

 

باید تکالیف جامعةالمصطفی برای گام دوم انقلاب، تبیین و برای اجرای آن برنامه ریزی نمود

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی، با بیان این که بیانیه گام دوم انقلاب، سرلوحه حرکت همه اجزا و ارکان نظام اسلامی، به ویژه جامعة‌المصطفی است، تصریح کرد: باید مسئولیت‌ها، تکالیف و رسالت‌‌های جامعةالمصطفی در گام دوم انقلاب اسلامی به درستی تبیین و برنامه‌ریزی دقیقی برای فعالیت‌های آینده انجام شود.

وی گروه‌های علمی را ستون‌های دانشی جامعه‌المصطفی دانست و یادآور شد: استادان و اعضای هیئت علمی و استادان همکار جامعةالمصطفی، نقش اساسی در پیشرفت و گسترش این نهاد فاخر بین‌المللی دارند.

رئیس جامعةالمصطفی پرورش اخلاقی و اجتماعی طلاب و فراگیران حوزوی را از وظایف انکارناپذیر استادان برشمرد و ابراز داشت: ایجاد انگیزه رسالت‌محوری، برخورداری از روحیه انقلابی و احساس تعهد در طلاب، از مهم‌ترین وظایف استادان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی با تأکید بر این که جامعةالمصطفی از مجموعه‌های پیشگام در طراحی نظام‌های آموزشی و سیستم‌های علمی به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: جامعة‌المصطفی ضمن توجه به ملاحظات تنوع مخاطبانی و نوع نیازهای جوامع مختلف، طرح‌های تحولی مختلفی را ارائه نموده است.

 

گروه‌های علمی، قلب تپنده مجموعه‌های دانشی

«حجت‌الاسلام والمسلمین‌ جزایری» در ابتدای این اجلاس با بیان این که گروه‌های علمی، قلب تپنده مجموعه‌های دانشی هستند، اظهار داشت: بار موفقیت جامعه‌المصطفی در عرصه‌های گوناگون علمی و آموزشی، بر دوش استادان و گروه‌های علمی است.

وی با بیان این که گروه‌های علمی با توجه به شرایط موجود، هنوز جایگاه حقیقی و متوقع مورد نظر را پیدا نکرده‌اند، یادآور شد: گروه‌های علمی در صف مقدم پی‌گیری رسالت جامعه‌المصطفی هستند؛ بنابراین، نقش گروه‌های علمی در طرح تحول نظام جامع آموزشی و میزان ارتباط آنها با این طرح بر کسی پوشیده نیست و در این اجلاس برانیم این موضوع را به بحث و بررسی بگذاریم.

معاون آموزش جامعةالمصطفی،  ضمن تأکید بر اهتمام هر چه بیشتر مدیران، مسئولان و استادان جامعةالمصطفی بر ارتباط عاطفی طلاب با خانواده‌هایشان اظهار داشت: تهجد، عبادت و ادای نوافل و انس با قرآن، از تأکیدات رهبر فرزانه انقلاب(مدظله‌العالی) به طلاب و فضلاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ جزایری، در پایان، انقلابی بودن، انقلابی‌گری و دغدغه‌مندی انقلابی را از دیگر منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) خطاب به طلاب و اندیشوران حوزوی دانست و ابراز داشت: اگر فاضل و مرجع ما انقلابی نباشد و دغدغه انقلاب نداشته باشد، برای اسلام و کشور مفید نخواهد بود. این اصل حاکم فرمایش ایشان باید مورد توجه قرار گیرد.

 

هفتمین اجلاس مدیران گروه‌های علمی- تربیتی المصطفی، به منظور جلوگیری از لطمه‌های آموزشی و علمی به طلاب و دانش‌پژوهان جامعةالمصطفی، صبح جمعه و با استقبال باشکوه معاونان، مدیران، استادان و اعضای گروه‌های علمی جامعه‌المصطفی برگزار شد.

 

ارتباط برخط (آنلاین) نمایندگی‌های جامعه‌المصطفی برای مشارکت در اجلاس

برقراری ارتباط بر خط و آنلاین با مدیران گروه‌های علمی- تربیتی نمایندگی‌های جامعه‌المصطفی در مشهد مقدس، تبریز و گرگان، از نکات حائز اهمیت این دوره از اجلاس به شمار می‌رفت که امکان تبادل نظر همزمان مدیران گروه‌های علمی- تربیتی صفوف را ایجاد نموده بود.

در ادامه این اجلاس، برخی از مدیران گروه‌های علمی- تربیتی نظرات و دیدگاه‌های خود را درباره طرح تحول نظام جامع آموزشی بیان کردند.

گفتنی است؛ در بخش پایانی هفتمین اجلاس مدیران گروه‌های علمی- تربیتی المصطفی با اهدای یادبود، از زحمات و تلاش‌های گروه‌های علمی- تربیتی فعال تقدیر به عمل آمد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha