پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید صدرالدین قپانچی امام جمعه نجف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی از سفر قریب الوقوع حسن روحانی رئیس جمهور ایران به عراق برای بررسی روابط دو کشور استقبال کرد و تحریم های آمریکا علیه جنبش النجباء را دلیلی بر قهرمانی نیرو های عراقی و توانایی آنان در رسیدن به اهداف خود دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی در خطبه نماز جمعه نجف اشرف از سفر قریب الوقوع حسن روحانی رئیس جمهور ایران به عراق برای بررسی روابط دو کشور استقبال کرد و تحریم های آمریکا علیه جنبش النجباء را دلیلی بر قهرمانی نیروهای عراقی و توانایی آنان در رسیدن به اهداف خود دانست.

وی افزود: سفر ترامپ به عراق مخفیانه بود، امّا سفر آقای روحانی از دو هفته پیش اعلام شده است.

قدردانی از اظهارات رئیس پارلمان عراق در خلال سفرش به ایران

سید قپانچی از طرف دیگر ضمن قدردانی از اظهارات رئیس پارلمان عراق در خلال سفرش به ایران گفت: رئیس پارلمان عراق در این سفر تاکید کرد که اجازه نمی دهد عراق پایگاهی برای تجاوز به کشور های همسایه باشد و  همچنین تحریم های آمریکا علیه ایران را رد کرده و از حمایت ایران از عراق تشکر نمود.

سید قپانچی خاطر نشان کرد: این اظهارات بیانگر وفاداری، اخلاص و راستگویی به ملت خویش است، نه آنطور که روزنامه عربستان سعودی این اظهارات را خیانت به اهل سنت دانسته است.

 امام جمعه نجف اشرف اقدام آمریکا را در تروریسم خواندن جنبش النجباء عراق رد کرد و گفت: این اقدام بیانگر ترس، ضعف و عدم موفقیت آمریکا است و همچنین حکایت از رشادت نیرو های ما و توانایی آنان دارد.

داعش به پایان رسیده و دیگر باز نمی گردد

وی در بخش دیگر خطبه به خانواده های اهالی طوزخورماتو که فرزندان آن ها در کمین داعش به شهادت رسیدند، تسلیت گفت و خواستار تعقیب باقی مانده های گروهک تروریستی داعش شد و افزود: داعش به پایان رسیده و دیگر باز نمی گردد و این به خاطر شجاعت قهرمانان ما و به برکت اهل بیت(علیهم السلام) است.

حجت الاسلام و المسلمین قپانچی از اظهارات مفتی اعظم مصر در دیدار رئیس وقف سنی عراق که گفته بود عراقی ها با وحدت ملت و رهبری دینی به پیروزی رسیدند، استقبال کرد و گفت: عراق الگوی جدیدی به جهان ارائه می دهد.

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی به فضیلت ماه رجب و میلادت حضرت محمد باقر(ع) و شهادت حضرت امام های(ع) اشاره کرد.

شهید آیت الله محمد باقر حکیم در ساختن آینده عراق نقش مهمی داشت

وی در بخش دیگر به سالگرد شهادت آیت الله سید محمد باقر حکیم شهید محراب اشاره کرد و گفت: شهید محراب پنج نقش تاریخی مهمی داشت که اگر این نقش ها نبود، آینده دیگری برای ما رقم می خورد.

نقش اول: برانگیختن مخالفان عراقی علیه رژیم بعث و تلاش برای سرنگونی این رژیم، تحمل سختی ها و جانفشانی.

دوم: ترسیم راهبرد صحیح با کار فرهنگی، سیاسی و نظامی؛ وی معتقد به تکیه بر خود بود و ایران و جامعه بین الملل را یاور خود می دانست.

سوم: ایجاد وحدت میان تمامی اقشار مخالفان.

چهارم: نقش او در کسب اعتماد جامعه بین الملل. برای حفظ اصالت و هویت عراقی و اسلامی برنامه ریزی کرد.

پنجم: بعد از سرنگونی رژیم بعثی، کشور را به دست اشغالگران نسپرد، بلکه وارد میدان شد و برای برپایی نظام سیاسی مستقل تلاش کرد و فتوا به بازگشت تمامی عراقی ها به کشور داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha