جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه المهدی(عج) آران و بیدگل از تاسیس موسسه خیریه صالحون با کمک جمعی از معتمدین و خیرین به منظور کمک و رفع مشکلات درمانی نیازمندان خبر داد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه» در کاشان، حجت الاسلام احمد روحانی، مدیر مدرسه المهدی(عج) آران و بیدگل در اولین همایش دانش آموختگان این مدرسه، ضمن تبریک میلادامام محمدباقر(ع)، گردهمایی روحانیون و طلاب را درجهت برنامه ریزی برای رفع مشکلات جامعه موثر دانست و گفت:‌امیدوارم این گونه گردهمایی ها منشا خیرات و برکات برای جامعه باشد.

وی، با ارائه گزارشی از فعالیت های مدرسه علمیه المهدی(عج) آران و بیدگل، به تاریخچه این مدرسه اشاره کرد و افزود: پس از فعالیت این مدرسه درسال 77 با خریداری یک خانه خشت و گلی به مبلغ 6 میلیون تومان، مدرسه در زمینی به مساحت 13 هزارمترمربع وزیربنای 5 هزارمترمربع دردوطبقه توسعه پیدا کرد .

مدیر مدرسه المهدی (عج) آران و بیدگل همچنین از خریداری زمینی به مساحت 23 هزارمترمربع جهت توسعه این مدرسه در بلوارالمهدی(عج) آران و بیدگل برای توسعه فعالیت های فرهنگی و علمی این مدرسه خبر داد و گفت: با تاسیس مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) وابسته به مدرسه علمیه المهدی(عج) 80 نفر ازبانوان این مدرسه فارغ التحصیل می شوند

وی، با بیان اینکه درحال حاضر بیش از150 طلبه تا پایه ده در مدرسه علمیه المهدی(عج) آران وبیدگل درحال تحصیل می باشند، تاسیس موسسه خیریه صالحون این شهرستان با کمک جمعی از معتمدین و خیرین به منظور کمک و رفع مشکلات درمانی نیازمندان را ازجمله اقدامات هیئت امنای این مدرسه عنوان کرد و گفت: راه اندازی موزه علوم و فنون امام محمدباقر(ع) از دیگر اقدامات مدرسه المهدی (عج) این شهرستان می باشد.

حجت الاسلام روحانی در ادامه به رسالت سنگینی که روحانیون و طلاب در مقطع فعلی دارند اشاره کرد و با تاکید بر اینکه طلاب باید در جهت فراگیری دروس تلاش بیشتری به عمل آورند گفت: طلاب مدارس علمیه با فراگیری دروس تخصصی و آشنایی به علوم جدید با شناخت عظمت خدا آن را به دیگران انتقال دهند.

در ادامه، حجت الاسلام مهدی خداپرست معاون آموزش مدرسه علمیه المهدی(عج) آران و بیدگل، با تبریک ولادت امام محمدباقر(ع) با بیان اینکه حوزه های علمیه با کمک مراجع تقلید و علما در راه خدمت به اسلام، رسالت شان را به خوبی انجام داده اند گفت: طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور، خصوصا حوزه علمیه قم در ابتدای انقلاب با رهبری امام راحل و درمقطع کنونی بامدیریت مقام معظم رهبری با تکیه برعلم و اخلاق درتشکیل حکومت اسلامی و انتقال به جهان اسلام نقش به سزایی داشته اند

وی، به رسالت سنگینی که حوزه های علمیه درمقطع کنونی داردند اشاره کرد وگفت : روحانیون وطلاب حوزه های علمیه درمقابل هجمه های دشمنان باید قاطعانه ایستادگی کنند واجازه ندهند خدشه ای به اسلام ناب محممدی وارد نمایند.

مردم براساس فرهنگ علوی رفتار کنند

حجت الاسلام محمد خلیلی نیز در این همایش با بیان این که طلبه ای که وارد حوزه می شود، باید لباس سربازی امام زمان (عج) را به تن کند، گفت: طلبه ای در عرصه بیان و تبلیغ موفق می شود که استادش فردی عالم باشد.

این فعال فرهنگی ادامه داد:‌ طلبه ای در رسیدن به مراتب علمی موفق خواهد بود که در برابر مشکلات ازخود استقامت نشان دهد

حجت الاسلام خلیلی  تصریح کرد: اگر روحانیون بتوانند ذائقه فکری مردم را نسبت به ولایت و امام عصر(عج) تحکیم ببخشند، قطعا مردم هم ولایی و اهل  بیتی (ع) خواهند بود.

 وی، بخشی از مشکلات جامعه را ناشی از ناسپاسی درگاه خداوند متعال دانست و گفت: اگر مردم براساس فرهنگ علوی رفتار کنند، خداوند نیز برکات را بر آنها جاری و ساری می کند.

برپایه این گزارش پس از مدیحه سرایی مداحان اهل بیت (ع)، پخش کلیپ، سخنرانی تولیت مدرسه علمیه المهدی(عج) آران و بیدگل و یکی از مبلغین حوزه علمیه قم، شرکت کنندگان این همایش ضمن شرکت در نماز وحدت بخش جمعه، از موزه علوم و فنون این شهرستان نیزبازدید به عمل آوردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha