جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسینی نژاد رئیس مجمع عمومی طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

حوزه/ هدف مقام معظم رهبری از اجازه حضور مسئولان در مذاکرات برجام، شناخت بیشتر مردم نسبت به آمریکا و استکبار جهانی بود؛ یقینا ایشان می دانستند که ما دستاوردی از این قضایا نخواهیم داشت؛ اما به دنبال آشکارشدن خباثت ها و شیطنت های آنان برای جامعه بوده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم امشب در جلسه طلاب و فضلای لنجانی مقیم قم که در امامزاده احمد بن قاسم قم برگزار شد، ضمن تبریک ولادت امام باقر(ع)، اظهار داشت: با نگاهی به حوزه علمیه اصفهان، به یاد بزرگانی می افتیم که کتب علمی آنان در سراسر جهان یافت می شود و خوشبختانه برکات آنان تمام بلاد اسلامی را برخوردار کرده است که یکی از آنان مرحوم آیت الله العظمی ابوالحسن اصفهانی است.

وی ابراز داشت: امام باقر علیه السلام و فرزندش امام صادق علیه السلام در برهه خاصی از زمان قرار گرفت که از آن استفاده کرد و علوم گسترش زیادی پیدا کرد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خاطرنشان ساخت: در زمان امام حسین علیه السلام روایات کمی وجود داشت؛ اما وقتی به زمان امام باقر و امام صادق(علیهم السلام) می رسیم، اوج استنادها به این دو امام بزرگوار است و شاگردان بسیار متبحری را تربیت کرده اند که ما در کنار سفره این عزیزان نشسته ایم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد تصریح کرد: هر امام در هر زمانی واقع می شد، نسبت به زمان و فرصت های پیش رو استفاده می کرد؛ هر امام متناسب با زمان و عصر خود فعالیت داشت و توانست دین را به مردم برساند.

وی بیان داشت: یکی از شاگردان امام باقر علیه السلام، امام خمینی(ره) بود که انقلاب اسلامی ایران را پایه گذاری نموده و معجزه ای رقم زد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم اظهار داشت: در چهل سال اول انقلاب، شاهد فراز و نشیب های زیادی بودیم؛ اما به لطف الهی و فرماندهی مقام معظم رهبری، دست غیبی پشت این انقلاب بود و از آن حفاظت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد ابراز داشت: انقلاب امام راحل، انقلابی در طول انقلاب امام حسین علیه السلام و در طول حرکات و مبارزات امامان معصوم(ع) بوده؛ البته برخی توطئه ها در کشور وجود دارد که این انقلاب را به زمین بزند؛ اما به فضل خدای متعال نخواهند توانست.

وی خاطرنشان ساخت: مردم پای این انقلاب ایستاده و خواهان آن هستند که نشانه آن، حضور پرشور آنان در راهپیمایی بزرگ 22 بهمن امسال بوده است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تصریح کرد: امروز مدیران نالایقی در کشور داریم که مشکلاتی را به جای گذاشته اند؛ اما دستاوردهای انقلاب بسیار بیشتر از مشکلات امروز کشور است که باید حافظ و پاسدار آن باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب بیا نکرده اند: «برای همه چیز می توان طول عمر مفید و تاریخ مصرف فرض کرد، اما شعارهای جهانی این انقلاب دینی از این قاعده مستثنی است؛ چون ویژگی هایی مثل آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، استقلال، عزت، عقلانیت و برادری شعار اوست که در فطرت بشری است».

وی اظهار داشت: همچنین در این بیانیه آمده است: «این انقلاب به نقدها حساسیت مثبت نشان می دهد؛ اما از ارزش هایش فاصله نمی گیرد. این انقلاب انعطاف پذیر و آماده تصحیح خطاهای خویش است. متحجر و در برابر پدیده های نو فاقد احساس و ادراک نیست. به اصول خود به شدت پایبند و به مرزبندی خود با رقیبان به شدت حساس است».

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران الگو برای بسیاری از کشورها برای مقابله با استکبار جهانی شده است؛ امروز شاهد وجود روح انقلاب در لبنان، عراق، سوریه، یمن، فلسطین و ... هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران از اصول خود عقب نشینی نخواهد کرد، خاطرنشان ساخت: هدف مقام معظم رهبری از اجازه حضور مسئولان در مذاکرات برجام، شناخت بیشتر مردم نسبت به آمریکا و استکبار جهانی بود؛ یقینا ایشان می دانستند که ما دستاوردی از این قضایا نخواهیم داشت؛ اما به دنبال آشکارشدن خباثت ها و شیطنت های آنان برای جامعه بوده اند.

وی تصریح کرد: امید به مردم یکی از فرازهای بیانیه گام دوم انقلاب است که وظیفه طلاب و فضلاست این موضوع را به جامعه تزریق نمایند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم بیان داشت: رهبر انقلاب در اکثر شب های جمعه با گروه های گوناگون و در موضوعات مختلف، نشست و دیدار داشته تا بتوانیم در چهله دوم انقلاب پیشرفت های چشمگیری داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد اظهار داشت: امروز خوشبختانه ایران اسلامی در اوج قدرت در عرصه بین المللی قرار دارد؛ اما در داخل  باید مراقب باشیم دچار سرنوشت حکومت حضرت امیر علیه السلام نشویم.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در پایان به برخی از سؤالات طلاب پاسخ داد.

 

همچنین حجت الاسلام ایزدی، نماینده طلاب لنجان نیز در این جلسه اظهار داشت: لنجان و اصفهان از شهرهای عالم خیز و همچنین صنعتی است که مهمترین بخش لنجان، زرین شهر و باغ بهادران می باشد.

وی ابراز داشت: جلسه ماهانه طلاب لنجان قریب به 30 سال است که در حال برگزاری است و خوشبختانه تا به امروز ادامه پیدا کرده است.

نماینده طلاب لنجان خاطرنشان ساخت: قریب به 150 طلبه، روحانی و استاد از منطقه لنجان در حوزه علمیه قم حضور داشته و مشغول به فعالیت می باشند.

حجت الاسلام ایزدی تصریح کرد: از حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد نیز کمال تقدیر و تشکر را داریم که بسیار متواضعانه دعوت این جمع را قبول کرده و امشب در خدمت ایشان هستیم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha