چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه نماز جمعه از موضع گیری همایش پارلمان عربی در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تمسک بر حقوق ملت فلسطین قدردانی کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه نماز جمعه از موضع گیری همایش پارلمان عربی در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تمسک بر حقوق ملت فلسطین قدردانی کردند.

 

سید فضل الله از موضع گیری همایش پارلمان عربی در مخالفت با عادی سازی روابط قدردانی کرد

سید علی فضل الله در خطبه نماز جمعه بیروت از موضع گیری همایش پارلمان عربی در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تمسک بر حقوق ملت فلسطین و قدس شریف به ویژه موضع گیری رئیس پارلمان لبنان قدردانی کرد.

وی افزود: این موضع گیری ها بیانگر اراده ملت های عربی در ثبات بر حمایت از پایداری فلسطینی ها در مقابله با اشغالگران است.

وی روز معلم را به معلمان تبریک گفت و خواستار قدردانی از این قشر که در ساختن کشور و پیشرفت آن نقش دارند، شد.

 

شیخ خطیب: اقدام انگلیس افترا و توهین به تمامی لبنانی ها است

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه به سالروز ولادت حضرت محمد باقر(علیه السلام) اشاره کرد و گفت: در دوران آن حضرت بزرگترین دانشگاه علوم معارف پایه گذاری شد و این دانشگاه در حفظ میراث دینی، گسترش احکام و ارزش های ایمانی و اخلاقی تلاش کرد.

وی روز معلم را به معلمان تبریک گفت و برای موفقیت آنان در تربیت نسل ها بر اساس ارزش های اخلاقی و دینی و ملی آرزوی موفقیت کرد و زنان را به اقتدا به حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)، حضرت خدیجه (س) و حضرت مریم (س) دعوت کرد.

شیخ خطیب اقدام انگلیس را در تروریست خواندن حزب الله لبنان محکوم کرد و گفت: حزب الله اولین دشمن تروریسم صهیونیستی و تکفیری است و با شجاعت با آن جنگیده و از لبنان بیرون رانده است.

وی افزود: اقدام انگلیس، افترا و توهین به تمامی لبنانی هاست و دولت انگلیس باید از این اقدام جنایتکارانه عقب نشینی کند.

نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان دخالت آمریکا در امور داخلی لبنان برای تحریک علیه مقاومت را محکوم کرد و گفت: همه لبنانی ها باید موضع گیری جامعی در عدم دخالت آمریکا داشته باشند.

شیخ خطیب از موضع گیری نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در همایش پارلمان عربی مبنی بر مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل و مطالبه آزادی سرزمین عربی از اشغالگران صهیونیستی قدردانی کرد.

 

شیخ دعموش: آمریکا که بار ها در محاصره حزب الله شکست خورده است

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه نماز جمعه گفت: مسئولین آمریکایی در هر سفر خود به لبنان علیه مقاومت تحریک کرده و افکار عمومی را نسبت به حزب الله مشوش می کنند و این به خاطر رشد سیاسی و مردمی این حزب در لبنان و افزایش قدرت آن در مقابله با اسرائیل است.

وی افزود: آمریکا که بار ها در محاصره حزب الله شکست خورده است باید از راضی کردن لبنانی ها به دست بر داشتن از مقاومت کوتاه بیاید و لبنانی هایی نیز که بر آمریکا اعتماد دارند، بدانند که آمریکا در لبنان و منطقه ضعیف شده است.

شیخ دعموش اشاره کرد: حزب الله به پیگیری پرونده مبارزه با فساد ادامه می دهد و هیچ کس را به خاطر پیشینه سیاسی یا طایفه ای مورد هدف قرار نمی دهد.

 

شیخ حبلی: شیخ دریان همانند کارمند خاندان حریری و جریان المستقبل رفتار می کند

شیخ صهیب حبلی روحانی اهل سنت لبنان در خطبه نماز جمعه، از آشوبی که برخی خصوص مسئله مبارزه با فساد به وجود آورده اند، ابراز تعجب کرد و گفت: نباید کسی در این خصوص اختلاف داشته باشد.

وی از دفاع شیخ عبد اللطیف دریان مفتی اهل سنت لبنان از فؤاد السنیوره نخست وزیر اسبق لبنان ابراز تعجب کرد و گفت: شیخ دریان همانند کارمند خاندان حریری و مفتی جریان المستقبل رفتار می کند نه مفتی اهل سنت لبنان.

 شیخ حبلی با اشاره به اینکه دار الفتوا متعلق به تمامی اهل سنت لبنان به ویژه فقرا است، خواستار کاهش مظاهر رفاهی که هیچ ارتباطی با اسلام ندارد شد.

روحانی اهل سنت لبنان از دلیل سفر های مسئولین آمریکایی به لبنان در زمانی که رئیس جمهور لبنان برای سفر به روسیه آماده می شود، سؤال کرد و گفت: آیا این سفر ها با هدف ممانعت لبنان از مسلح شدن به سلاح دفاع هوایی است که اسرائیل آن را بر هم زننده توازن می خواند؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha