پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نیستانی

حوزه/ نیستانی با اشاره به فعالیت یک هزار و ۹۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان اصفهان، گفت: بیش از ۳۳۰ هزار نفر از اعضای کانون ها در سامانه ثبت شدند و این استان در زمینه اعضای کانون ها، رتبه اول کشوری را دارد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان حجت الاسلام محمد رضا نیستانی، شامگاه جمعه در همایش بیست و ششمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد، با اشاره به حدیثی از رسول خدا(ص) پیرامون ارزش و جایگاه مبارزه با نفس و برتری جهاد اکبر و جهاد با نفس، اظهار کرد: جبهه جنگ نرم، جبهه فرهنگی و مقابله با هوای نفس، تهذیب و تربیت، همه در راستای جهاد با نفس می باشند و کسانی که  در این وادی تلاش می کنند تا دین جوانان و فرهنگ کشور حفظ گردد و درصدد هستند تا خود و جامعه را اصلاح کنند در خط اول این جبهه قرار دارند.
وی افزود: ماه رجب، آغاز ماه های سیر و سلوک الی الله است و اولیای خدا از ابتدای رجب شروع به آماده شدن برای درک شب های قدر می کنند و دو ماه رجب و شعبان ماه های آمادگی درون برای این است که شب قدر که از هزار ماه یعنی از یک عمر طبیعی در دنیا بالاتر است را درک کنند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان با بیان این که امسال در مجموعه کانون های فرهنگی هنری مساجد اتفاقات خوبی افتاده، گفت:  اساس نامه کانون های فرهنگی هنری به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و شخصیت حقوقی کانون ها شکل گرفت و هم چنین ثبت و ساماندهی کانون ها در سامانه بچه های مسجد نیز انجام شد.

وی اضافه کرد: بیش از 330 هزار نفر از اعضای کانون های فرهنگی در استان اصفهان در سامانه ثبت شدند و استان در زمینه اعضای کانون ها در رتبه اول قرار دارد و  حدود هزار و ۹۰۰ کانون در سطح استان اصفهان وجود دارد.  

حجت الاسلام نیستانی با تاکید بر لزوم حرکت در مسیر عملیاتی نمودن بیانیه گام دوم انقلاب  بر اساس مرامنامه کانون ها به برخی از اقدامات انجام شده در سال 97 اشاره و تصریح کرد: در کنار ثبت ساماندهی که در تمام کانون ها صورت گرفت، فعالیت های دیگری نیز انجام شد، که از آن جمله اجرای سرود 40 هزار نفری در سالروز ورود حضرت امام(ره) بود که در این راستا 200 کانون گروه سرود در سطح استان شناسایی شد.

وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح «مساجد دوستدار سلامت» در 40 مسجد که در جهت پیشگیری از سه بیماری صعب العلاج سرطان، دیابت و فشار خون است  در مساجد انجام شد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان عنوان کرد: جشنواره استانی تئاتر، اجرای طرح های نهضت نهج البلاغه خوانی، شنبه های کتاب و همچنین تجهیز کتابخانه های مساجد و بحث نذر کتاب و اهدای کتاب به کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد بخشی از اقدامات انجام شده کانون ها در سال 97 بوده است.

وی افزود: در یک هزار و  ۲۰۰ کانون، طرح اوقات فراغت در تابستان گذشته برگزار شد، همچنین طرح سفیران اجتماعی مساجد برای پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی در استان اصفهان و در شهرستان خور به عنوان یکی از پنج استان برگزیده برای اجرای این طرح انجام شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha