چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌الاسلام عباس امینی - شاهرود

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین امینی گفت: مساجد پایگاهی برای حفظ، نشر دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از شاهرود، به نقل از روابط عمومی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس امینی، در نشستی با مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب نیز مساجد پایگاهی برای حفظ، نشر و اهمیت تبلیغ و ترویج دستاوردهای انقلاب اسلامی بودند.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه انجام امور فرهنگی نیازمند همکاری و اتحاد است، تصریح کرد: مسئولان با تلاش و همکاری و حساسیت نسبت به کار فرهنگی می‌توانند فعالیت‌های پرثمری را انجام دهند و بدانند که نتایج کارهای فرهنگی در درازمدت نمایان می‌شود.

وی با اشاره به رسالت  کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد افزود: رسالت اصلی که بر عهده این کانون‌ها گذاشته‌شده، این است که در جنگ نرم، تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی دشمن این کانون‌ها هستند که در خط نخست و مقدم قرار دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین امینی با تأکید بر اینکه کانون‌های فرهنگی و هنری باید با تربیت نیروهای جوان ما بر اساس شاخصه‌های اسلامی، نقش ارزنده خود را در این زمینه و در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن انجام دهند، خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با به‌کارگیری ظرفیت‌های مختلف فرهنگی و هنری زمینه جذب نسل جدید را به مساجد فراهم کنند.

نائب رئیس شورای حوزه علمیه استان سمنان گفت: فعالیت‌های دینی و فرهنگی باید به‌صورت ویژه در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد انجام و مفاهیمی دینی در مدل‌های مختلف باید انجام و گسترش یابد که این موضوع به رشد و تعالی جامعه نیز کمک می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha