جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یزدانشهر

حوزه/ نشست «تبیین طرح اندیشه های مقام معظم رهبری » در مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس(س) یزدانشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، خانم محبوبه فلاحیان، نماینده تبیین طرح اندیشه های مقام معظم رهبری استان اصفهان در این نشست، گفت: انسان یعنی موجودی که دارای ظرفیت های نامتناهی است انسان از پست ترین عالم وجود یعنی ماده خلق شد و روح الهی در آن دمیده شد و این انسان قابلیت آن را دارد که جانشین خدا روی زمین شود .

وی با طرح این سؤال که چرا خداوند انسان را اشرف مخلوقات قرارداد، گفت: یکی از دلایل آن رشد است ملائکه تا یک حدی می توانند رشد کنند مصداق آن حدیث معراج است آنجا که جبرییل به پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله وسلم) فرمود: از این مکان به بعد ظرفیت بالا آمدن برای من نیست ولی پیامبر تاحد «قاب قوسین» (نزدیکی قاب دوکمان به هم) به خداوند نزدیک شد.

این فعال فرهنگی ادامه داد: خداوند صفات متعدد دارد که ما انسانها به آنها نمی رسیم مثل «ازلیت» البته  انسان می تواند به مراحلی از آن برسد به شرطی که تمام قوه های آن به فعل برسد خداوند از تک تک ما توقع دارد که مثل خدا شویم وقتی خداشیطان را از بهشت بیرون کرد شیطان گفت: من شش هزار سال تو را عبادت کردم در برابر عبادت من چه چیزهایی می دهی، خداوند فرمود: من درکل وجود انسان که ازخودم هست یک جایی به تو می دهم شیطان گفت «قلب» سپس شیطان گفت: من از هر طرف انسان را احاطه می کنم و او را فریب می دهم.

فلاحیان افزود: خداوند برای انسان عقل (حجت درون) و وحی(حجت بیرون) را قرار داد، انبیا وقتی آمدند سراغ حاکمان رفتند چون انسان اجتماعی آفریده شده است وهیچ یک از احکام دین فردی نیست و اگر دین جایی حکم فردی دارد به خاطر این است که این فرد جزیی از اجتماع است .

وی اظهار کرد: اگر مردم بخواهند خوب باشند ولی در جامعه ای باشند که حاکمان آن طاغوتی هستند مردم آن جامعه یا رشد نمی کنند یا اینکه به رشد حداکثری نمی رسند و برعکس اگر جامعه ای حاکم آن توحیدی باشد وعده ی کمی از آنها با نگرش طاغوتی باشند، چون جامعه به سمت توحید در پیش است آن عده نیز به تدریج به سمت توحید گرایش پیدا می کنند .

فلاحیان با تاکید بر اینکه پیامبران آمده اند تا جامعه سازی کنند، ادامه داد: بعد از پیامبر خاتم(ص) نوبت به معصومین(علیهم السلام) رسید تا امام زمان(عج) خداوند آخرین ذخیره اش را نگه داشت تا دنیا را آماده کند پس این دنیا همان جامعه ما است؛ تک تک ما براساس اینکه انسان هستیم موظفیم در رساندن جامعه به جامعه توحیدی کمک کنیم.

وی، چهار مرحله برای رسیدن به جامعه توحیدی را شامل مرحله انقلاب(برهم زدن طاغوت)، ایجاد حکومت اسلامی(حکومت برمبنای قانون الهی)، ایجاد دولت اسلامی و جامعه خوب (مردم خوب) بیان کرد.

فلاحیان یادآور شد: مقام معظم رهبری در ابتدای کتاب انسان 250 ساله می فرماید: «ائمه ما هنوز در غربت هستند چون مردم هنوز امامان را نشناخته اند» .

وی افزود: مردم فکر می کنند امامان فقط یک انسانهای قدیس بودند، ولی این طور نیست تک تک امامان علیهم السلام شهید راه برقراری حکومت حق شدند، به همین خاطر گفته می شود دین از سیاست جدا نیست حکومت توحیدی غایت الآمال همه انبیا و اوصیاء علیهم السلام بود.

فلاحیان گفت: اصل برای یک جامعه توحیدی این است که با اندیشه ی ولی و حاکم جامعه آشنا شویم اگر انقلابی هستیم باید ببینیم مقام معظم رهبری در امور مختلف چه می فرماید.

وی تاکید کرد: طرح تبیین منظومه فکری مقام معظم رهبری طرحی است که 8تا 9سال روی آن اندیشیده شده و جامعه شناسان، دین شناسان روی آن کار کرده اند. اولین کتابی هم که در این طرح باید خوانده شود کتاب طرح اندیشه های اسلامی ایشان است این کتاب باید به طوردقیق و موشکافانه خوانده شود که با مباحثه و کنفرانس بهتر جواب می دهد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha