پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مرکز فرهنگی تبیان/ حجت الاسلام مزاری

حوزه/ رئیس مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان در مورد خطر سقوط منطقه شیعه نشین مسجد سبز و ولایت سرپل افغانستان و قتل عام مردم این منطقه توسط طالبان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام سید عیسی مزاری درجمع فضلای منطقه سرپل افغانستان در شهر مقدس قم، گفت: محاصره و در معرض خطر قرار گرفتن هر منطقه‌ای از افغانستان، مصیبتی برای کل کشور است و قطعا آثار منفی آن دامنگیر تمام مردم خواهد شد، وضعیت مسجد سبز در منطقه سانچارک ولایت سرپل نیز که مردم آن در زمان جهاد حماسه‌ها آفریدند و امروز در معرض تهاجم طالبان قرار دارد زنگ خطری جدی را برای مناطق پیرامونی به صدا در آورده و لازم است تا در راستای نجات مردم این منطقه از جنایات احتمالی طالبان اقدامات جدی انجام شود ودر عین حال اما باید توجه داشت که سقوط مسجد سبز زمینه را برای سقوط ولایت سرپل و حومه نیز فراهم خواهد کرد.

رئیس مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان گفت: حوادث گذشته ثابت کرده وقتی محلی به دست طالبان می‌افتد از کشته‌ها پشته ساخته می‌شود و مردم مسجد سبز سانچارک نیز در معرض این جنایت قرار دارند، ازین رو بزرگان مردم باید هرچه سریع‌تر اقدامی جدی نموده به کمک مردم مسجد سبز بشتابند، زیرا در غیر این صورت مردم این ناحیه پس از شکست در برابر طالبان و سقوط محل زندگی‌شان به دست این گروه، قتل عام خواهند شد.

حجت الاسلام مزاری افزود: سقوط مسجد سبز به معنای باز شدن راه بیشتر برای سقوط ولایت سرپل است و آن‌گاه ولایت بلخ هم در معرض سقوط قرار خواهد گرفت، به همین لحاظ می توان گفت که سقوط مسجد سبز حتی به معنای سقوط ولایات بامیان و دایکندی نیز خواهد بود.

رئیس مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان افزود: حالا هم دیر نشده و باید از هر راه ممکن دست به کار شد و از یک‌سو نیروهای دولتی را تشویق کرد که سریع وارد عمل شوند و از سوی دیگر به کمک مردم محل شتافت تا آنها خود با داشتن امکانات نظامی و اقتصادی در برابر تروریسم بین‌المللی بایستند و از خود و محل سکونت خویش دفاع کنند.

وی تصریح کرد: همگان باید بدانیم که فردا دیر است و اگر امروز به داد مردم مسجد سبز رسیده نشود، این مصیبت دامنگیر همه ما خواهد شد و آنگاه کسی نیست که به فریاد ما نیز برسد.

حجت الاسلام حسینی مزاری هرگونه آمادگی خود برای همکاری با خواسته علمای سرپل و نیز مردم در بند مسجد سبز اعلام کرد و گفت: وظیفه ایمانی و انسانی همه است که دست به دست هم بدهیم و برای مردم رنج‌دیده‌ی خود کمکی هرچند اندک فراهم کنیم تا هر چه زودتر تهدیدها از سر مردم ما رفع گردد.

در این نشست حجج اسلام محمد عبادی جوزجانی مسئول هیئت مذهبی علمدار کربلای قم و محمدجان قربانی عضو این هیئت گزارشی از وضعیت مسجد سبز و تنگ‌تر شدن محاصره این منطقه از سوی طالبان و ضرورت کمک فوری به مردم آن ارائه نمودند و خواستار تلاش جدی در این راستاشدند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha