سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
گلبدین حکمتیار رئیس حزب اسلامی افغانستان

حوزه/ حکمتیار با اشاره به غیر شفاف بودن مذاکرات آمریکا و طالبان در کشور قطر گفت: اگر امریکا از طالبان تضمین بخواهد که افغانستان در آینده تهدیدی برای جهان نباشد، به این معنی است که گویا طالبان عملا زمام امور کشور را در دست دارد!

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان در دیدار با شماری از بزرگان و شخصیت های مبارز منطقه لعل و سرجنگل ولایت غور، گفت: ما از هر تلاشی که منجر به صلح دایمی در افغانستان شود، حمایت و استقبال می کنیم، چون صلح یک ضرورت است.

وی افزود: امریکایی ها هم احساس کرده اند که از طریق جنگ نمی‌توانند به اهداف خود برسند و از اظهارات مقامات امریکایی چنان به نظر می‌رسد که ادامه جنگ برای آنها دیگر سودمند نیست و در صدد این هستند که نیروهای خود را از افغانستان بیرون ببرند.

وی با اشاره به غیر شفاف بودن مذاکرات آمریکا و طالبان در کشور قطر گفت: اگر امریکا از طالبان تضمین بخواهد که در آینده از خاک افغانستان تروریسم صادر نگردد و دیگر این کشور تهدیدی برای جهان نباشد، به این معنی است که  گویا طالبان عملا زمام امور کشور را در دست دارد و اداره کشور به آنها سپرده شده، در غیر آن این موضوع هیچ ربطی به طالبان ندارد.

حکمتیار تاکید کرد: موضوع زمان بندی خروج نیروهای خارجی از افغانستان نباید با یک گروه خاص مطرح شود، زیرا این موضوع مربوط به همه افغان ها است و قبل از طالبان، حزب اسلامی خواهان بیرون رفتن نیروهای خارجی از کشور بوده و بهتر است این چنین مسایلی با یک حکومت که نماینده اراده همه افغان ها باشد در میان گذاشته شود.

رهبر حزب اسلامی همچنان تاکید کرد: برخی از کشور ها مانند ایران، روسیه و چین نگرانی دارند که احتمالا آمریکا می خواهد کابل را به طالبان بسپارد، که در این صورت یکبار دیگر تجربه گذشته تکرار خواهد شد.

 

منبع: آوا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha