جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امیریان

مسئول واحد فرهنگی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه های علمیه استان اصفهان از برگزاری دومین دوره تربیت مربی سیاسی در حوزه علمیه استان اصفهان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی امیریان در گفت وگو با خبرنگار«حوزه» در اصفهان، اظهار کرد: با توجه به مطالبه طلاب، اساتید و فضلای حوزه علمیه مبنی بر تربیت تحلیل گران طلبه در سطح استان برای پاسخگویی به سئوالات طلاب،عموم مردم در مساجد و.... تصمیم گرفتیم دوره ای تدوین شود که مبانی سیاسی اسلام به طلاب آموزش داده شود تا در چند سال آینده پایگاه ها، نهادها، سازمان ها، مدارس آموزش و پرورش از این طلاب بهره مند شود.

وی بیان کرد: اولین دوره تربیت مربی سیاسی از 12شهریور96 آغاز و 27 بهمن97 به پایان رسید و خروجی های این دوره پس از آزمون ها و کنفرانس ها حدود 40نفر می باشند که به زودی برای سخنرانی به محافل و مجلس معرفی می شود.

حجت الاسلام امیریان در مورد دومین دوره مربی سیاسی افزود:دومین دوره تربیت مربی سیاسی باتوجه به استقبال خوب طلاب در دوره اول تدوین شد و تاکنون حدود 90نفر ثبت نام کرده اند که مسلما برای رسیدن به حد نصاب استاندارد چندین نفر از لیست،پس از مصاحبه خارج خواهند شد.

مسئول واحد فرهنگی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه های علمیه استان اصفهان در مورد اساتید و عناوین مباحث طرح ابراز داشت:یکشنبه ها با موضوع جریان شناسی فکری، فرهنگی، سیاسی با عنوان اجتهاد سیاسی توسط استاد دکترمحسن سلیمانی از اساتید دانشگاه تهران در 120ساعت ارائه خواهد شد.

وی در مورد سایر عناوین افزود:در روزهای چهارشنبه هر هفته عناوینی همچون آشنایی با کتب رهبر معظم انقلاب، اقتصاد و معیشت،مباحث تمدنی، ولایت فقیه، رسانه، شناسی، تاریخ، روش تحلیل سیاسی و... در طول یکسال از اسفند97تا اسفند98 ارائه می شود.

حجت الاسلام امیریان در مورد اساتید دعوت شده در این دوره افزود: دکتر اصلانی، دکتر سلیمانی، دکتر بصیری، دکتر مرتضوی، دکتر قدیری ابیانه، دکتر الفت پور و... از تهران و آقایان غلامی و، غلامرضایی، معلمی، خطاط، ارفع تاکنون به دوره دعوت شده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha