جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ در ۱۲۰ حوزه در حال جنگ با صهیونیست ها هستیم، حوزه سخت، نیمه سخت و نرم. وظیفه ما شناخت نوع این جنگ ها و رویکرد مقابله با آن ها است که باید آفندی و تهاجمی باشد، به عنوان نمونه در فضای مجازی ما نسبت به فرقه های مختلف انحرافی شبهه ایجاد کنیم تا آن ها را وادار به پاسخ به شبهات کنیم و لازمه این کار داشتن بصیرت فاطمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام حامد جدیدی، در نشست بصیرتی تربیت فاطمی، در مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان، حضرت زهرا(س) را به عنوان الگو برای مباحث مهدی یاوری معرفی کرد و گفت: حضرت هنگامی که امام زمانشان نیاز داشت ایشان را يارى کردند.

وی، مسئولیت را در دو بخش معرفت به امام زمان(عج) و شناساندن ایشان به جامعه، دانست و افزود: وقتی که جامعه، امام را با مقام حجت الهی نشناسد، او را کنار می گذارد.

این محقق حوزوی گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) می فرمایند: «مثل الإمام کمثل الکعبة» مَثَلِ امام همانند کعبه است یعنی در همه ی عرصه ها اعم از تمدن، فرهنگ، آموزش، سیاست، تربیت و دیگر موارد، امام باید محور باشد.که در حقیقت دین محور، قرآن محور و ولایت محور محسوب میشود در واقع حضرت تلاش می کنند امام شناسی را در جامعه بالا ببرند.

وی، طلاب را مورد خطاب قرار داد و  اظها کرد: وظیفه طلاب این است که اهل بیت علیهم السلام را بشناسند و به جامعه بشناسانند. در عرصه پژوهش، محقق و استاد زیاد وجود دارد ولی در زمینه تبلیغ با کمبود مبلغ مواجه است و با توجه به تعداد کم شیعه نسبت به جمعیت میلیاردی غیر شیعه در دنیا، برای معرفی اهل بیت مشکل جمعیتی داریم.

حجت الاسلام جدیدی ادامه داد: برای شناخت اهل بیت(ع) نباید سراغ فرقه ها و جریان های انحرافی رفت، بلکه باید به کلام خود اهل بیت(علیهم السلام)، از جمله زیارت جامعه کبیره و دیگر زیارات مراجعه کرد.

پژوهشگر حوزوی، یکی از سیره های تربیتی حضرت زهرا سلام الله علیها را ولایت پذیری دانست و گفت: مراتب ولایت شامل: خداوند، اهل بیت، ولایت فقیه، ولایت مراجع، ولایت امام جماعت، ولایت استاد و ولایت پدر در خانواده می شود و حضرت زهرا به گونه ای فرزندان خود را تربیت کردند که ولایت پذیر باشند، یکی از آسیب های جامعه کنونی پیروی از سبک تربیتی غربی است در این سبک زندگی فرزندان از پذیرش ولایت والدین سرباز می زنند.

وی، محور تربیت در خانواده و جامعه را زن دانست و گفت: مادر باید ولایت پذیر باشد تا بتواند فرزند ولایت پذیر تربیت کند . فرزند در صورتی ولایت اهل بیت علیهم السلام را می پذیرد که ابتدا ولایت والدین، استاد و مرجع را پذیرفته باشد و این تربیت تنها وظیفه مادر است.

این محقق حوزوی، به بصیرت فاطمی در دشمن شناسی اشاره کرد و ادامه داد: حضرت کلمه «لا اله الا الله» را در جامعه احیا کردند وقتی دشمن در لباس صحابه پیامبر، حکومت امیر المومنین علیه السلام را نفی می کند و مردم آن عصر نیز بصیرت دشمن شناسی نداشتند. ایشان دشمن را شناخته و او را رسوا کردند و توطئه هایش را خنثی می کند.

  وی با بیان این نکته که ضعف در دشمن شناسی بیداد می کند، گفت: مملکت ما نیز هر وقت از ولایت فقیه پیروی کرده پیشرفت چشمگیری داشته؛ دشمن امام زمان، صهیونیست است و صهیونیست شامل یهودی و حتی شیعه انگلیسی می شود. جمهوری اسلامی حیطه دشمن شناسی درست عمل کرده ایم چرا که سبب بیداری جهان شده ، اما این شناخت به تنهایی کافی نیست بلکه باید بتوانیم توطئه های دشمن را نیزخنثی کنیم.

کارشناس تبلیغ در فضای مجازی تاکید کرد: در 120 حوزه در حال جنگ با صهیونیست ها هستیم، حوزه سخت، نیمه سخت و نرم. وظیفه ما شناخت نوع این جنگ ها و رویکرد مقابله با آن ها است که باید آفندی و تهاجمی باشد، به عنوان نمونه در فضای مجازی ما نسبت به فرقه های مختلف انحرافی شبهه ایجاد کنیم تا آن ها را وادار به پاسخ به شبهات کنیم و لازمه این کار داشتن بصیرت فاطمی است.

وی، یکی از حوزه هایی که جامعه کنونی ما درگیر آن است را حوزه اقتصادی خواند و گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها درآمدی میلیاردی داشتند، ولی همه ی اموال خود را انفاق می کردند و فرزندانشان گرسنه می ماندند زمانی که اموال حضرت(فدک) را دشمن مصادره کرد، به نوعی تحریم اقتصادی شدند. امیرالمومنین علیه السلام اقتصاد مقاومتی را در پیش گرفتند ایشان چاه حفر می کردند و نخلستان ها را آباد و آن ها را وقف فقرا می کردند.

حجت الاسلام جدیدی در پایان اظهار داشت: جامعه ای که چشم و هم چشمی و مصرف گرایی در آن باشد، اقتصادش کنترل نمی شود و تنها راه حل نجات جامعه پیروی از سبک زندگی فاطمی است چرا که حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تولید محور بودند با دست مبارکشان گندم را آسیاب و به آرد تبدیل و با آن نان می پختند اما زنان جامعه ما مصرف گرا شده اند و این اقتصاد جامعه را فلج کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha