پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خانم لشکری مبلغ حوزه

حوزه/ یکی از مهم ترین خلأهای زندگی بشر، کمبود احساس آرامش و آسایش واقعی است، حال آن که اساسی ترین دلیل بروز آن به خاطر دوری از معنویت می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از گرگان، نشست بصیرتی با محوریت «بررسی ولایت مداری حضرت زهرا سلام الله علیها»، با حضور طلاب و کارکنان مدرسه علمیه صدیقه طاهره سلام الله علیها انبارالوم برگزار شد.

در این جلسه، خانم لشکری بیان کرد: اولین نكته ‌ای كه در زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها بر اساس اصول اسلامی وجود داشت، رسیدن به كمال است؛ اسلام، دنیا و رفاه مادی را زمینه ‌ساز رسیدن انسان‌ها به كمال حقیقی می داند زیرا زندگی دائمی و سعادت حقیقی، در سرای آخرت است.

وی با بیان این که تمام احكام اجتماعی و سیاسی اسلام و نظام ‌های ایجاد شده، به جهت دستیابی انسان ‌ها به کمال حقیقی و معرفتی است، ادامه داد: حضرت زهرا سلام الله علیها در عمر کوتاه خود، بر اساس شرایط روزگار، در تنگناهای بسیاری قرار گرفتند، افزون بر آن، غیبت فراوان امیرالمؤمنین علیه السلام در خانه به دلیل حضور در جنگ‌ ها، عبادت و معنویات در زندگی حضرت بسیار پررنگ است.

این فعال فرهنگی ضمن اشاره به عبادات حضرت زهرا سلام الله علیها و نمازهای خاصی که به نام نماز حضرت مشهور شده، اظهار کرد: این دست از عبادات نشان می دهد که حضرت در عین رسیدگی به امور زندگی، فرصتی به این عبادت‌ ها اختصاص می‌دادند؛ چنان‌که امام حسن علیه السلام از نماز شب و شب‌ زنده‌داری ‌ها و عبادت‌ های طولانی مادرش خبر داده است.

لشکری خاطرنشان کرد: طولانی‌ترین تعقیب ‌ها در نماز نیز از حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها نقل شده است که  برخی تعلیم پیامبر صلی الله علیه به ایشان است و برخی را خود حضرت انشا فرموده‌اند که حاوی مضامین و نكات بسیار ناب توحیدی و معرفتی، توجه به معاد و یاد مرگ و ترسیم حالات سکرات مرگ و احوال قیامت، است.

وی به زهد و ساده زیستی حضرت نیز اشاره کرد و گفت: زهد و ساده زیستی در زندگی، از جمله فضایل و پیام های زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها است؛ البته زهد به معنی ترک دنیا و رهبانیت و بیگانگی از اجتماع نیست بلکه آزادگی و عدم اسارت در دنیا است.

استاد حوزه خواهران، زاهد را فردی معرفی کرد که با وجود دراختیار داشتن تمام دنیا، به آن دلبسته نمی شود و اگر رضای خدا را در ترک آن دید، این عمل را انجام می دهد.

لشکری خاطرنشان کرد: امروزه یکی از مهم ترین خلأهای زندگی بشر، کمبود یا نبود احساس آرامش و آسایش واقعی است، حال آن که اساسی ترین دلیل بروز این مساله به خاطر دوری از معنویت است.

وی بر ولایت مداری و حق طلبی، ساده زیستی، اهتمام به اصل عفاف و حجاب، گذشت و ایثار، به فکر همنوع بودن، همسرداری و تربیت فرزند بر اساس سیره حضرت فاطمه سلام الله علیها تاکید کرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha