چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران با آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/هم اکنون در جامعه الزهراء ۱۸ هزار طلبه به صورت حضوری و غیر حضوری به همراه ۲هزار طلبه از ۵۰ کشور در سطوح ۲، ۳ و ۴ مشغول تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مدنی پیش ازظهر امروز در دیدار اعضای شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران با حضرت آیت الله سبحانی که در قم برگزار شد، گفت: هم اکنون در جامعه الزهراء 18 هزار طلبه به صورت حضوری و غیر حضوری به همراه 2هزار طلبه از 50 کشور در سطوح 2، 3 و 4 مشغول تحصیل هستند و برای افراد محدودی از اساتید، سطح 5 به صورت آموزشی طراحی شده است تا بتوانند در طی دوره 8 ساله صاحب نظر در مسائل زن و خانواده شوند.

فعالیت های انجام شده در جامعه الزهراء

مدیر جامعه الزهراء افزود: در رویکرد جدید تلاش شده تا با برنامه ریزی بهتر همه ظرفیت های این جامعه برای رشد علمی طلاب بکار گرفته شود که از جمله آن، راه اندازی دوره تربیت پژوهشگر با حضور استاد، تفاهم همکاری با20 مرکز برای حضور و مشارکت جدی تر طلاب این جامعه برای ارائه فعالیت های پژوهشی، برگزاری دوره تربیت مترجم به زبان  عربی، انگلیسی و ترکی استانبولی برای خواهران غیر ایرانی  است.

عضو شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران افزود: از دیگر برنامه ها راه اندازی 5 مجله داخلی و برگزاری اولین کتاب سال حوزه علمیه خواهران با ارسال 600 اثر بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی گفت: درارتباط با فارغ التحصیلان نیز همایش هایی در داخل و خارج کشور برگزار شد که از جمله آن برگزاری همایش و سیمنار در شبه قاره هند، لبنان، ایران بود.

مدیر جامعه الزهراء افزود: مورد دیگر طرح تربیت مبلغ در بخش های عمومی، تخصصی و گرایشی هم کارهای انجام شده است. سال گذشته 2 هزار نفر به داخل کشور و 300 نفر به خارج کشور اعزام شدند.

وی عنوان کرد: طرح دیگر راه اندازی تربیت مدرس و تربیت مشاوره ها است، تا کنون در بحث مشاوره 3 دوره برگزار شده است.

عضو شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران افزود: برگزاری دو دوره تربیت پاسخ گویی به شبهات اعتقادی از دیگر فعالیت ها است، هم اکنون روزانه 60 استاد پاسخ گوی مسائل فقهی به مردم می باشند و در همین رابطه 5 هزار مقاله اعتقادی در سایت برای استفاده عموم مردم بارگذاری شده است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha