چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مردانی

حوزه/ حجت الاسلام مردانی گفت: طرح هجرت در سه محور در استان ها فعالیت می کند که برای طرح بلند مدت ۶۵ طلبه، برای مدارس ۳۰ نفر خواهر و برادر اعزام شده و برای قریب به ۲۰ هزار دانش آموز کار تربیتی انجام می دهند.

حجت الاسلام محمد حسین مردانی در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در شهرکرد، با اشاره به اهداف برگزاری جلسه معاونین تبلیغ استان، اظهار کرد: معاونت تبلیغ هر سه ماه یک بار جلسه ای برای معاونین تبلیغ شهرستان ها برگزار می کند و این جلسه نیز با حضور مسئول صالحین سپاه برگزار شد.

وی افزود: جلسه مذکور در چهار محور برگزار شد و معاونین تبلیغ در شهرستان های تابعه گزارشی از اقدامات انجام شده در سال 97 ارائه کردند و هم چنین پیشنهاداتی برای سال 98ارائه نمودند.

حجت الاسلام مردانی با بیان بخشی از فعالیت های معاونت های تبلیغ حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری در استان در سال 97 گفت: برگزاری نمازهای جماعت به صورت سه وقت در 65 نقطه، برگزاری کلاس های مختلف دینی و قرائت ادعیه ها و ارتباط با مدارس به ویژه در مراسم های صبحگاه و نمازهای جماعت، عیادت از بیماران، سرکشی از محرومان و دیدار با خانواده معظم شهدا قریب به 300 خانواده شهید از جمله برنامه های انجام شده است.

وی اضافه کرد: همکاری هایی نیز با دیگر سازمان ها در حال انجام است که از آن جمله حضور مبلغین در راهیان نور و اردوهای جهادی بخشی از این همکاری ها است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان چهارمحال و بختیاری با تاکید براقدامات شبکه تبلیغ و مبلغان کوتاه مدت در طرح هجرت، تصریح کرد: طرح هجرت در سه محور در استان ها فعالیت می کند که برای طرح بلند مدت 65 طلبه، برای مدارس 30 نفر خواهر و برادر اعزام شده است و برای قریب به 20 هزار دانش آموز کار تربیتی انجام می دهند.

وی خاطر نشان کرد: برای ایام نوروز نیز به طور عمده برنامه ها از قم ارائه می شود و دو تیم در این ایام فعال است و در برنامه های فرهنگی و هم چنین در طرح آرامش بهاری اوقاف همکاری می کنند.

حجت الاسلام مردانی، مشکل عمده معاونت تبلیغ را بحث بودجه عنوان کرد و ادامه داد: البته چشم انداز خوبی برای استان از لحاظ تبلیغ تعریف کرده ایم، اما متاسفانه نبود خیران در این حوزه  با توجه به وضعیت نامطلوب بودجه خود از مسائلی است که با آن مواجه هستیم.

وی ابراز کرد: در برنامه های سال آتی حداقل دو برنامه همایش و دوره برای خانواده های طلاب، دو دوره برای مبلغین بلندمدت و دو دوره نیز برای افزایش توان مهارتی مدارس امین بینات درنظر گرفته ایم و در کنار آن نیز تفاهم نامه ای برای مباحث اردویی داریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha