جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
صفری افلاک

حوزه/ حجت الاسلام صفری با تاکید بر این که روحانیت نمی تواند در برابر مشکلات مردم سکوت کند، گفت: همه مسئولان و نهادها باید در جهت کمک به رفع مشکلات مردم پیشگام باشند و به سمتی حرکت کنیم که هر هیئت و مسجد ما یک خیریه بزرگ باشد.

حجت الاسلام ناصر صفری، رئیس موسسه اندیشه راهبر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در همدان توجه به قشر مستضعف جامعه را از اولویت های کشور دانست و گفت: هییت ها و بچه های انقلابی می توانند تا انجا که ممکن است از اطعام های درون هییت بکاهند و چند برابر آن را به صورت سازمان دهی شده به دست فقرا و نیازمندان برسانند.

وی افزود: همه مسئولان و نهادها باید در جهت کمک به رفع مشکلات مردم پیشگام باشند و به سمتی حرکت کنیم که هر هیئت و مسجد ما یک خیریه بزرگ باشد.

حجت الاسلام صفری وظیفه روحانیت را بسیار سنگین عنوان کرد و گفت: هر روحانی علی رغم فعالیت هایی که دارد، باید زمانی از فعالیت های خود را با قشر مستضعف جامعه بگذراند و به صورت جهادی برای آنها کار کند.

وی نقش مسئولان و مدیران در افزایش عدالت و توجه به مستضعفان را حساس دانست و گفت: روحانیت نباید خود را کنار بکشند و ساکت باشند.

رئیس موسسه اندیشه راهبر یادآور شد: روحانیت باید بداند به صرف این که لباس پیغمبر را پوشیده و از مکتب امیرالمومنین(ع) دفاع می کند، مورد خطاب احادیث و آیات قران در مورد توجه به ضعفا هستند.

وی با بیان این که عالم دینی نباید در برابر ظلم ساکت باشد اظهار داشت: جایگاه علمای مسئول در بالاترین مرتبه قرار دارد، چرا که این افراد مروج دین، حوزوی و فرزند ولایت و نظام هستند.

حجت الاسلام صفری ادامه داد: از آنجایی که حوزه خاستگاه انقلاب و مدافع اصلی نظام است، لذا فکر جدایی طلبه از دین و جامعه نتیجه اش جدایی دین از سیاست و سکولاریسم خواهد بود، بنابر این روحانیت باید پیشگام در جهت دهی و بسیج کردن مردم باشد.

وی در پایان برگزاری اردوهای جهادی طلاب را یکی از راهکارهای موثر عنوان کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha