پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران با آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ حوزه عملیه برادران به دلیل عدم محدودیت ها اثرگذاری زیادی دارند، ولی معتقدیم حوزه علمیه خواهران به دلیل محدودیت ها می تواند عمق و نفوذ بیشتری در درون خانواده ایجاد کند واین گونه است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، فریبا علاسوند امروز در دیدار اعضای شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران با حضرت آیت الله سبحانی در قم، گفت: زمانی که حوزه علمیه خواهران در سال 58 در اهواز راه اندازی شده و همان ابتدای وقتی وارد حوزه شدیم، نمی دانستیم در حوزه چه مباحثی ارائه می شود و تنها فکر می کردیم که مفاتیح و سایر کتب ادعیه تدریس می شود.

عضو شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران ادامه داد: بعد از چند سال حوزه عملیه خواهران اهواز  مورد حمایت علمی سه حوزه برادران مانند شهید حقانی، مرحوم موسی نژاد در مشهد و مرحوم آیت الله مجتهدی قرار گرفت و این حوزه توانست چند مدرسه علمیه در شهرهای دزفول، شوشتر و بستان راه اندازی کند.

وی اضافه کرد: بعد از چند سال، فارغ التحصیلان این حوزه در آموزش و پرورش و تبلیغ بکار گرفته شده اند و بخشی از آن فارغ التحصیلان به حوزه علمیه قم برای فعالیت قوی تر آمده اند.

علاسوند گفت: حوزه علمیه برادران به دلیل عدم محدودیت ها اثرگذاری زیادی دارند، ولی معتقدیم حوزه علمیه خواهران به دلیل محدودیت ها می تواند عمق و نفوذ بیشتری در درون خانواده ایجاد کند و این گونه است.

عضو شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران افزود: اگر چه حوزه علمیه نهال نوپایی است، ولی به دلیل توسعه کارها در بُعد فرهنگی وتبلیغ توانسته در مسائل مهم اثرگذار باشد.

وی افزود: اگر حوزه علمیه خواهران تاکنون توانسته اثر گذار باشد، به دلیل حمایت مراجع تقلید است.

خانم مصطفوی نیز افزود: رشد و پیشرفت حوزه علمیه فعلی حوزه علمیه خواهران قابل قیاس با حوزه علمیه قبل از انقلاب نیست.

عضو شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران افزود: دلیل پیشرفت و رشد حوزه علمیه خواهران به خاطر نوع اثر گذاری خواهران طلبه در مسائل تبلیغی، پژوهش و ... است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha