پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام طبرسی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از مکاتبه با قم به منظور اخذ مجوز راه اندازی رشته تخصصی مشاوره اسلامی در مقطع کارشناسی در یکی از مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: با راه اندازی این رشته تخصصی از این پس شاهد تربیت مشاوران مجرب و متخصص در حوزه علمیه استان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع خبرنگاران، برنامه های این معاونت را در راستای سیاست های ابلاغی از سوی معاونت تهذیب کشور دانست و گفت: تربیت و پرورش طلاب مهذب و انقلابی مهم ترین هدف اجرای برنامه های تهذیبی در سطح مدارس علمیه است.

وی با بیان این که طرح جامع تربیتی از سال گذشته در 24 مدرسه علمیه اجرایی شده، افزود: در این طرح جامع مباحث تربیتی، اخلاقی، قرآنی و مشاوره ای به طور جدی مورد توجه مدیران و اساتید قرار گرفته است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که مباحث اخلاقی و تربیتی همواره جزء مهم ترین دغدغه های برنامه ریزان حوزه بوده است، بیان داشت: علم آموزی در حوزه باید با اخلاق و تربیت همراه باشد تا بتواند موجب تعالی و رستگاری طلاب شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که تأکید ما به مدارس علمیه شهرها برگزاری مستمر دورس اخلاق با حضور اساتید بنام و علمای منطقه است، خاطرنشان کرد: مدارس علمیه باید از ظرفیت و پتانسیل بومی برای برگزاری این کلاس ها بهره گیرند.

وی با تأکید براین که در گذشته اساتید اخلاق از قم برای برگزاری کلاس به مدارس علمیه استان اعزام می شدند، تصریح کرد: این در حالی است که ما در استان ظرفیت اخلاقی بسیار بالایی داریم و می توان از نکات کلیدی اخلاقی علمای بنام و اساتید مجرب بومی بیشتر بهره گرفت.

حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود راه اندازی دفتر مشاوره در مدیریت حوزه علمیه مازندران را از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته در سال های اخیر دانست و بیان داشت: در حال حاضر سی مشاور در سطح مدارس علمیه مشغول فعالیت مشاوره ای برای طلاب هستند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به برگزاری چندین دوره تربیت مشاور در حوزه علمیه استان، خاطرنشان کرد: این دوره ها در دو بخش مقدماتی و تکمیلی برگزار می شود و فرصت خوبی برای تربیت مشاور برای حوزه علمیه استان است.

وی در ادامه سخنان خود همچنین از مکاتبه با قم به منظور اخذ مجوز راه اندازی رشته تخصصی مشاوره اسلامی در مقطع کارشناسی در یکی از مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: با راه اندازی این رشته تخصصی از این پس شاهد تربیت مشاوران مجرب و متخصص در حوزه علمیه استان خواهیم بود.

حجت الاسلام طبرسی در ادامه به برنامه های قرآنی این معاونت اشاره کرد و با بیان این که حوزه علمیه مازندران در بحث حفظ جزء و کل از جمله استان های برتر کشور محسوب می شود، بیان داشت: در حال حاضر موضوع تربیت طلاب حافظ به عنوان یک برنامه مهم و محوری در سطح مدارس علمیه دنبال می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که برنامه های تهذیبی در سطح مدارس علمیه استان بر اساس برنامه ریزی و چشم انداز مشخصی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: تقویت برنامه های اخلاقی و تربیتی از جمله مهم ترین برنامه های این معاونت است که در طول سال دنبال می کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha