پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 484218
۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸
اینجا معراج شهدا، مأمن کفن های قنداق شده

حوزه/ اینجا که بیایی، سبکبال می شوی، بالی که گاهی وبال می شود، زمین گیرت می کند، پرواز را از خاطرت می برد و حالا با دیدن جگر گوشه مادری، همراز خواهری، تکیه گاه همسری و انسان بودنمان هویدا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، اینجا ورودی شهدا به نگاه زمینیان است؛ از آسمان خیلی از فرشتگان برای استقبال و تشییع و بدرقه آمده، لباس خاکی های غسل داده شده با خاک، آمده اند چند روزی میزبانِ مهمانان و زائرانشان باشند.

اینجا معراج است؛ معراج شهدای اهواز....

فقط اینجاست که «بی نامی» تو را نامدار کرده و به تو هویت می بخشد، اینجاست که هوایت، همه را هوایی می کند...

آری ما اینجا هوایی شده ایم! هوای عرش، هوای عروج به جایگاه ابدی. مدهوش فضای پالایش شده از عطر شهدای تازه تفحص شده.

بی هوا ستایش می کنی آفرینش پروردگارت را...

اینجا سبکبال می شوی، بالی که گاهی وبال می شود، زمین گیرت می کند، پرواز را از خاطرت می برد و حالا با دیدن جگر گوشه مادری،همراز خواهری، تکیه گاه همسری، انسان بودنمان هویدا می شود. دلت می خواهد پر باز کنی و پرواز کنی و بروی سراغ خدایی که لا به لای روزمرگی ها گم کرده بودی.

اینجا کفن های قنداق شده را می بینی و مادری که نیست تا لحظه ای قند در دلش آب شود که فراق تمام شده و لحظه ای دیگر وجودش غرق در غم شود که چگونه پسر رشیدش اندازه آغوشش شده.

و حالا ما مانده ایم و سنگینی مسئولیت این تابوت های سبک با چشمی بارانی و دلی گرفته به وسعت آسمانی کهربایی که نظاره می کند عظمت این زیبایی ابدی را....

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha