چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه در چهار دهه گذشته از عمر نظام اسلامی، رویش‌های انقلاب بسیار بیشتر از ریزش‌های آن بوده است، به تبیین ویژگی‌های رویش‌های انقلاب پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، عصر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به آیه 52 سوره مائده، اظهار کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید: «فَتَرَی الَّذِینَ فِی قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ یسَارِعُونَ فِیهِمْ یقُولُونَ نَخْشَیٰ أَنْ تُصِیبَنَا دَائِرَةٌ ۚ فَعَسَی اللَّهُ أَنْ یأْتِی بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ مِنْ عِنْدِهِ فَیصْبِحُوا عَلَیٰ مَا أَسَرُّوا فِی أَنْفُسِهِمْ نَادِمِینَ» و تأکید می‌کند گروهی منافق را که دل‌هایشان ناپاک است خواهی دید که در راه دوستی ایشان می‌شتابند و می‌گویند: ما از آن می‌ترسیم که در گردش روزگار مبادا آسیبی از آن‌ها به ما رسد. باشد که خدا فتحی پیش آورد و یا امری دیگر از طرف خود تا منافقان از آنچه به نفاق در دل نهان کردند سخت پشیمان شوند.

وی با بیان اینکه خداوند در این آیه از قرآن از رویش‌ها و ریزش‌ها سخن گفته اند، افزود: حق‌تعالی می‌فرماید: ای مؤمنان نگران نباشید و اگر شاهد ریزش‌ها در جامعه دینی هستید رویش‌ها را هم ببینید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: خداوند می‌فرماید اگر عده‌ای از دین خدا بازگشته و جاهلیت را انتخاب کردند، نگران نباشید خدا ذخیره دارد و می‌آورد؛ به‌گونه‌ای که خداوند گروهی را می‌آورد که از ارزش‌ها دفاع کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به ویژگی‌های رویش‌های نیروهای انقلابی، اظهار کرد: این رویش‌های انقلابی کسانی هستند که خدا را دوست می‌دارند و خدا هم آن‌ها را دوست دارد؛ یعنی هم محب خدا و هم محبوب خداوند باری‌تعالی هستند.

وی ادامه داد: ویژگی دوم رویش‌های انقلابی این است که در بین خود متواضع و مهربان و خدوم بوده و در برابر دشمنان استوار قوی و نفوذناپذیر هستند و زیر باز ذلت نمی‌روند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه ویژگی دیگر رویش‌های انقلابی این است که جهاد مستمر دارند، افزود: زندگی رویش‌های انقلاب، جهادی بوده و با مجاهدت مأنوس هستند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه دیگر ویژگی رویش‌های انقلاب این است که از سرزنش و سرکوفت خوشگذران و عیاشان باکی ندارند، اظهار کرد: رویش‌های انقلاب اسلامی در وسط میدان بوده و با ایمان به عقیده و مسیر خود در راستای اهداف متعالی انقلاب و نظام اسلامی تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha