جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی، همگانی و عمومی کردن فعالیت های فرهنگی و هنری را از دیگر وظایف کانون های فرهنگی هنری مساجد برشمرد و گفت: نباید سنگرهای انقلاب را به قشر خاصی متمرکز کرد، بلکه باید در مناسبت های مختلف از ظرفیت اهالی فرهنگ و هنر استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در نشست هم‌اندیشی «انقلاب اسلامی به روایت هنر» در جمع اعضای کانون فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه وظایف و کارکردهای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: یکی از وظایفی که متوجه کانون ها می‌باشد، گسترش فرهنگ اسلامی و تعالیم روح بخش اسلام است.

وی افزود: جلب مشارکت و مباشرت مردم برای انجام کارهای فرهنگی، اجتماعی و حتی علمی در مساجد از دیگر وظایف این کانون ها به حساب می آید.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی، همگانی و عمومی کردن فعالیت های فرهنگی و هنری را از دیگر وظایف کانون های فرهنگی هنری مساجد برشمرد و گفت: نباید سنگرهای انقلاب را به قشر خاصی متمرکز کرد بلکه باید در مناسبت های مختلف از ظرفیت اهالی فرهنگ و هنر استفاده کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم شناسایی و تربیت جوانان و نوجوانان متعهد را از دیگر وظایف کانون های مساجد عنوان کرد و گفت: با تمرکز روی نسل جوان به دلیل اینکه مستعد یادگیری و سرمایه گذاری هستند، میتوانیم با تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی آینده با محوریت نوجوان و جوانان، کشور را بر مبنای تعالیم اسلامی جهت دهیم.

وی با انتقاد از موازی کاری‌ها و کثرت دستگاه های متولی فرهنگ در جامعه گفت: اختلاف نظرها و کج سلیقگی در اجرای برنامه های فرهنگی هنری مساجد، موفقیت این برنامه ها را در حداقل ممکن قرار داده است. باید در پایان برنامه‌های اجرا شده ارزیابی داشته باشیم تا بدانیم این برنامه چقدر در جذب نسل جوان موفق عمل کرده است

امام جمعه تبریز با اشاره به برنامه مخرب دشمن علیه ملت ایران، خاطرنشان کرد: تمام تلاش دشمن بر این متمرکز است که امیدهای آینده نظام را با برنامه ضد ارزشی و ضد فرهنگی نسبت به آینده بدبین کنند که در این راستا باید کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اقدامی عملی برای مقابله با توطئه‌ها داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در پایان با تبیین منشور راهبردی گام دوم انقلاب، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب که برنامه راهبردی و کاربردی برای ۴۰ سال آینده نظام اسلامی است که در تمامی زمینه‌ها در آن صحبت شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha