جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
صالحی

حوزه/ حجت الاسلام صالحی با بیان این که امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری به تقویت دین و معنویت نیازمند است، گفت: وجود ایام اعتکاف در ماه رجب، فرصت مغتنمی برای رشد معنوی جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مسید جلال صالحی، مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری، شنبه شب، در نشست جمعی از طلاب و روحانیان، با تبریک فرا رسیدن ماه رجب، این ماه را فرصت مناسبی برای توبه و استغفار دانست.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که ماه رجب و شعبان از جمله ماه های با عظمت و پر فیض الهی هستند که باید از آن نهایت بهره معنوی گرفته شود، افزود: این ماه ها دروازه ورود به ماه ضیافت الهی است.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که خداوند متعال در این ماه های پرفیض نگاه ویژه ای به بندگان خود دارد، بیان داشت: نباید این فرصت های معنوی که خداوند در اختیار بندگان خود قرار داده به راحتی از دست برود.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که از دست دادن چنین فرصت های معنوی ارزشمندی به طور حتم خسارت زا خواهد بود، افزود: طلاب و روحانیان به عنوان مبلغان و مروجان دین باید از همه لحظات معنوی به منظور تقویت درون و تزکیه نفس خود بهره گیرند.

وی با اشاره به این که فضیلت های ارزشمند ماه های رجب و شعبان باید بیشتر برای مردم تبیین شود، خاطرنشان کرد: هنوز مردم نسبت به لحظات پرفیض معنوی این ماه اطلاعات و آگاهی مناسبی ندارند.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که طلاب و روحانیان لحظه های معنوی ماه رجب را بیشتر مورد توجه قرار دهند، تصریح کرد: از این ماه می توان به فرصت برای رسیدن طلاب و روحانیان به اوج معنویت یاد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب و روحانیان باید در این ماه با فضیلت به گونه از لحظه های معنوی آن استفاده بهینه کنند که به اوج معنویت دست پیدا کنند، افزود: هر لحظه از ماه رجب می تواند را به کمال و رستگاری حقیقی برساند.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با اشاره به این که در ماه رجب خداوند متعال این فرصت را به بندگان خود داده تا درون خود را پاکیزه و سالم کند، ادامه داد: پاکیزگی درون در این ماه پرفیض با توبه، استغفار و عبادت حقیقی حاصل خواهد شد.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری به تقویت دین و معنویت نیازمند است، افزود: وجود ایام اعتکاف در ماه رجب فرصت مغتنمی برای رشد معنوی جامعه اسلامی است.
  

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha