شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اخلاق اسلامی

حوزه/ حجت الاسلام مومنی با بیان این که امروزه حتی جذب فِرق نیز جذب کلامی نیست، بلکه جذب اخلاقی است، گفت: جالب است که همه دانسته اند باید در حوزه اخلاق سرمایه گذاری کنند، چرا که حوزه اخلاق اهمیت بالایی دارد و ما نیز باید بیشتر به این عرصه توجه کنیم.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان حجت الاسلام سید حسین مومنی، صبح امروز در جمع طلاب مرکز تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی اصفهان، با اشاره به گستردگی حوزه اخلاق، حضور در یک دوره دوساله برای این موضوع را کافی ندانست و اظهار کرد: حجم گسترده مباحث اخلاقی به ویژه در مسائل جدید نیازمند پژوهش های عمیق است.

وی اضافه کرد: در دوره های آموزشی مرکز تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی سرنخ هایی به طلاب داده می شود تا به این وسیله اندکی با قواعد مباحث آشنا شده و آن زمان وارد بحث شوند.

رئیس مرکز تخصصی اخلاق و تربیت اسلامی اصفهان ادامه داد: امروزه اخلاق اهمیت ویژه ای در بین رشته های حوزوی دارد و این اهمیت نیز به دلیل آن است که شبهات نیز شبهات اخلاقی است هر چند به نظر شبهات کلامی می باشند، اما در پس آن شبهات اخلاقی وجود دارد.

وی متذکر شد: تمرکز فِرق انحرافی در استفاده از مسایل اخلاقی بوده، لذا لازم است حوزه توجه بیشتری به مراکز تخصصی اخلاق داشته باشد.

حجت الاسلام مومنی با بیان این که امروزه حتی جذب فرق نیز جذب کلامی نیست، بلکه جذب اخلاقی است، گفت: جالب است که همه دانسته اند باید در حوزه اخلاق سرمایه گذاری کنند، چرا که حوزه اخلاق اهمیت بالایی دارد و ما نیز باید بیشتر به این عرصه توجه کنیم، زیرا توقع از مجموعه های اخلاقی این است که راهگشا باشند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha