پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

 راهیان نور

حوزه/معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: مردم تا پایان ساعت اداری ۲۷ اسفند ۹۷ می توانند در کاروان های نوروزی بسیج ثبت نام کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، حمیدرضا برات زاده معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامی داشت فرارسیدن 20 اسفند روز ملی راهیان نور، اظهار داشت: شعار محوری ما در سال 97 "ما توانستیم" بود و برای سال 98 شعار محوری "ما پیروزی" نام گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه راهیان نور مورد تاکید و تایید ویژه رهبری است بیان داشت: ایشان از راهیان نور با عنوان "فناوری" نام برده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی عنوان کرد: در اعزام زائران راهیان نور اهدافی داریم که آشنایی هرچه بیشتر زائران با اهداف و اندیشه شهدا و نیز احساس نزدیکی و قرب به شهدا از جمله این اهداف است.

برات زاده با بیان اینکه اگر بناست یاد و نام شهدا را زنده نگه داریم یکی این است که به شهدا نزدیک شویم و ببینیم چه ویژگی ها، افکار، روش و منشی داشتند، متذکر شد: می شود در مناطق راهیان نورکه خون های پاک شهدا ریخته شده است احساس نزدیکی به شهدا کرد.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف دیگر این است که حقایق دفاع مقدس نباید به فراموشی سپرده شود، اگر ما اعتقاد داریم که فرهنگ عاشورا باعث زنده شدن اسلام شد؛ اعتقاد داریم عزت و تداوم انقلاب اسلامی نیز مربوط به دستاوردهای دفاع مقدس و آن دوران پرافتخار است که باید آن را حفظ کنیم و حضور در مناطق عملیاتی باعث انجام این کار بسیار مهم خواهد شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید ارزش های متعالی آن دوران را به نسل های بعد و آحاد ملت منتقل کنیم، گفت: حضور میدانی در صحنه و بیان دلاور مردی های آن دوران مورد انتظار است.

برات زاده اضافه کرد: باید واقعیت هایی که در تاریخ 8 سال دفاع مقدس و عمر 40 ساله انقلاب اتفاق افتاده بدون ذره ای اغراق بازگو کنیم و از گذشته با افتخار یاد کنیم.

اعزام ۱۲۸۱ دانشجو به مناطق عملیاتی دفاع مقدس

وی در ادامه با اعلام اینکه یک هزار و 281 دانشجو به مناطق عملیاتی غرب و جنوب در سال 97 اعزام شده اند، گفت:  87 نفر به غرب و یک هزار و 194 نفر نیز به جنوب اعزام می شوند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی بیان داشت: اعزام 2 هزار و 122 دانش آموز از اول بهمن آغاز و تا 10 اسفند ادامه داشته و در این 40 روز 790 خواهر و یک هزار و 132 برادر اعزام شده اند.

برات زاده اظهار داشت: 970 نفر به مناطق عملیاتی غرب در ایام تابستان اعزام شده اند، همچنین اعزام اقشار بسیج مساجد و محلات از 25 اسفند آغاز و تا 14 فروردین 98 ادامه خواهد داشت و بیش از 2 هزار نفر در ایام عید و تعطیلات سال 98 به مناطق عملیاتی جنوب اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه مدت سفر هفت روز است، بیان داشت: در این مدت از یادمان های والفجر 8  و اروند رود، شلمچه، مسجد جامع خرمشهر، هویزه، طلائیه، دهلاویه، کانال کمیل، فکه، فتح المبین و معراج الشهدای اهواز بازدید خواهند داشت.

برگزاری مراسم تحویل سال در ۲ یادمان

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ادامه داد: در شب ها مراسم و محفلی تحت عنوان "شبی با شهدا" و رزمایش "مردان آسمانی" برگزار می شود و مراسم تحویل سال 98 در دو یادمان شهدای عملیات بیت المقدس و نیز طلائیه را برگزار خواهیم کرد.

برات زاده در خصوص خانواده هایی که با خودروهای شخصی تمایل دارند در این مناطق حضور پیدا کنند، اعلام کرد: هزینه سه روز اسکان و تغذیه هرتعداد خودروی شخصی که متقاضی باشند به صورت رایگان خواهد بود.

وی با بیان اینکه هزینه سه روز تغذیه و اسکان در استان خوزستان در سال گذشته 50 هزار تومان بوده، متذکر شد: امسال با توجه به وضعیت اقتصادی این هزینه 80 هزار تومان شده اما با تخفیف 50 درصدی 40 هزار تومان می گیریم که این مبلغ جدای هزینه ایاب و ذهاب برای افرادی است که با کاروان می خواهند بروند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی مطرح کرد: تا پایان ساعت اداری 27 اسفند 97 مردم می توانند در کاروان های نوروزی بسیج ثبت نام کنند و تاکنون بیش از 22 دستگاه اتوبوس ثبت نام قطعی شده است.

وضعیت مناسب محل اسکان زائران

برات زاده درخصوص وضعیت اسکان در استان خوزستان تبیین کرد: در اردوگاه شهید حبیب الهی چند استان دیگر به جز خراسان جنوبی مستقر هستند که آب، برق، مسائل بهداشتی و آسایشگاه ها بهینه سازی و سیستم سرمایشی و گرمایشی بازبینی شده است.

وی با اشاره به راویان دفاع مقدس عنوان کرد: دو گروه راوی داریم که یکی افرادی هستندکه از مبدا با اتوبوس همراه می شوند و دوم راویان استقراری هستند که تجربه حضور در دفاع مقدس و فن بیان دارند در اردوگاه حضور دارند و در مسیرهای مختلف در اتوبوس ها حضور می یابند؛ راویان کشوری هم در یادمان ها هستند.

معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نامه ای از معاونت منابع انسانی وزارت کشور مبنی بر حمایت و پشتیبانی از راهیان نور آمده است، گفت: اگرچه استانداری تایید کرده اما تا امروز کمکی برای این موضوع نشده است و در صورتی که ستاد پشتیبانی از اردوی راهیان نور در استانداری تشکیل شود هزینه ها کمتر خواهد شد.

برات زاده در خصوص فعالیت های رسانه ای در راستای حمایت از این اردوها عنوان کرد: تیمی 7 نفره تشکیل شده که گزارشات و اخبار را به صورت روزانه در حوزه های مختلف خواهند فرستاد و در شبکه استانی و فضای مجازی پخش می شود.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha