پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نمایش

حوزه/کارگردان نمایش تشت با اشاره به اینکه نمایش ارزشی تشت از ۲۰ تا ۲۷ اسفند ساعت ۱۹در سالن گلبانگ بیرجند برگزار می‌شود، گفت: این نمایش حدود شش ماه پیش به نویسندگی محسن حسین‌زاده کلیک خورد و در این نمایش از تمام رده‌های سنی استفاده شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، میثم صدرا کارگردان نمایش تشت امروز در نشست خبری پیرامون اجرای نمایش ارزشی "تشت"، با بیان این‌که این یک نمایش ارزشی است و نگاه ویژه‌ای به مبحث تعزیه دارد، اظهار داشت: تعزیه همانطور که کاری مذهبی است یک کار فرهنگی است.  

وی با بیان اینکه افراد متخصص در این حوزه کمتر است و این نکته سبب شده که از جذابیت‌های این هنر نمایشی بکاهد، گفت: در هنر تعزیه شاهد افراط و تفریط های فراوانی هستیم که باعث شده اصالت تعزیه مورد هجمه قرار بگیرد.

کارگردان نمایش تشت با اشاره به اینکه نمایش ارزشی تشت از ۲۰  تا ۲۷ اسفند ساعت 19در سالن گلبانگ بیرجند برگزار می‌شود، عنوان کرد: این نمایش حدود شش ماه پیش به نویسندگی محسن حسین‌زاده کلیک خورد و در این نمایش از تمام رده‌های سنی استفاده شده است.  

صدرا خاطرنشان کرد: در این نمایش سعی شده آنچه که در خصوص هنر تعزیه اتفاق افتاده نمایش داده شود.

وی در پایان اعلام کرد: نمایش ارزشی تشت در دوازدهمین دوره نمایش جشنواره فجر استانی رتبه سوم کارگردانی، رتبه دوم نویسندگی، بازیگری مرد اول، جایزه اول پوستر را به خود اختصاص داده است.

همچنین مجید کریمیان رییس حوزه هنری خراسان‌جنوبی نیز اظهار کرد: امروز شاهد اتفاق ویژه هنری هستیم و قرار است تئاتر تشت در حوزه نمایش استان خراسان جنوبی برگزار شود.

وی افزود: شیوه فنی نمایش ارزشی تشت توسط تیم متخصصی تولید شده که انگیزه ما را جهت حمایت از اثر افزایش داده و این نمایش در جشنواره استانی فیلم فجر حائز رتبه شده است.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha