جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست مشترک مدیران مدارس علمیه و معاون پرورشی مازندران

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران از حوزه و آموزش و پرورش به عنوان متولی تربیت دینی دانش آموزان در کشور یاد کرد و گفت: تعامل و ارتباط نزدیک این دو مجموعه دینی و علمی کشور می‌تواند به تربیت دینی دانش آموزان بسیار کمک کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، عسکری نیکزاد، مدیر کل آموزش و پرورش مازندران امروز در نشست مشترک مدیران مدارس علمیه با معاونان پرورشی ادارات آموزش و پرورش استان در آمل، تربیت دینی را وظیفه حوزه و روحانیت دانست و تصریح کرد: ارتباط حوزه و روحانیت با جامعه هدف هر روز باید بیشتر تقویت شود.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت تعامل و ارتباط نزدیک تر حوزه با مراکز تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان تأکید کرد و گفت: این مراکز به عنوان مهم ترین مجموعه های تربیت معلمان می تواند بستر بسیار خوبی برای حضور روحانیان به منظور بیان مسائل و موضوعات دینی باشد.

نیکزاد در ادامه سخنان خود با بیان این که کار تنها بیان مسائل علمی در میان دانش آموزان نیست، ادامه داد: باید در کنار علم پروری توجه به موضوعات دینی و معنوی نیز به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به این که امروز شبهات و سؤوالات بسیاری در میان دانش آموزان وجود دارد که نیازمند پاسخگویی مناسب است، ادامه داد: روحانیت تنها قشری است که می تواند به این سؤالات پاسخ قانع کننده بدهد.

وی با تأکید براین که ارتباط حوزه و روحانیت باید دانش آموزان باید بیشتر تقویت شود، افزود: متأسفانه این تعامل و ارتباط در حال حاضر ضعیف است.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به این که امروز دشمن در فضای آزاد کتاب های بسیاری در میان دانش آموزان توضیح می کند، گفت: همین کتاب ها با مطالب خاص موجب بروز سوؤالات و شبهات بسیاری در ذهن دانش آموزان شده است.

نیکزاد با تأکید بر این که دانش آموز باید راه و مسیر صحیح را از معلم و روحانی بیاموزد نه از تلفن همراه و شبکه های ماهواره ای، افزود: متأسفانه این شبکه های اجتماعی امروز اثرات نامطلوبی در ذهن و فکر دانش آموزان داشته است.

نیکزاد با بیان این که ارتباط و تعامل حوزه و آموزش و پرورش تنها به این معنی نیست که روحانیان در مدارس حضور پیدا کنند، افزود: این تعامل باید دو سویه باشد و معلمان ما نیز باید با حوزه تعامل و ارتباط نزدیکی داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha