سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مراسم بیستمین سالگرد ارتحال آیت الله روحانی

مراسم بیستمین سالگرد ارتحال آیت الله شیخ هادی روحانی، نماینده فقید ولی فقیه در مازندران بعد از ظهر امروز در مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، مراسم بیستمین سالگرد ارتحال آیت الله شیخ هادی روحانی، نماینده فقید ولی فقیه در مازندران، بعد از ظهر امروز در مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بابل برگزار شد.

بر اساس این گزارش، در این مراسم که با حضور گسترده علما، روحانیان، مسؤولان استانی و شهرستانی و اقشار مختلف مردم برگزار شد، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران سخنرانی کرد.

این گزارش می افزاید، در این مراسم همچنین آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و استاندار مازندران نیز حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در این مراسم با اشاره به نقش برجسته علما در طول تاریخ گفت: دفاع از دین و ارزش های الهی همواره مهم ترین دغدغه علما در ادوار مختلف تاریخ بوده است.

وی با بیان این که تلاش و مجاهدت علما در طول تاریخ موجب ماندگاری دین و ارزش های معنوی در جامعه اسلامی شده، افزود: امروز جایگاه ارزشمند اسلام و انقلاب را مدیون و مرهون تلاش های علمای دین و همچنین حضور در صحنه مردم هستیم.

مسئول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بابل در ادامه با اشاره به این که در طول یکصد سال اخیر روحانیت همواره پرچم دار حرکت های ضد استکباری و استعماری بوده است، خاطرنشان کرد: اگر آن تلاش ها و از خودگذشتگی ها نبود به طور حتم دشمن به اهداف خود در جامعه اسلامی دست پیدا می کرد.

امام جمعه بابل با بیان این که علما با تکیه بر مفاهیم دینی و سیره اهل بیت(ع) در برابر توطئه دشمنان دین ایستادند و از اسلام ناب دفاع کردند، گفت: امروز نیز علما همچنان در صحنه دفاع از دین و انقلاب حاضر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه همچنین به حضور برجسته روحانیت در نهضت انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: آن نهضت عظیم با رهبری مرجعیت دینی برخواسته از متن حوزه و پرچم داری روحانیت و حضور مردم به پیروزی رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی ها و شاخصه های آیت الله روحانی اشاره کرد و با بیان این که این عالم وارسته در طول عمر با برکت خود همراه مدافع حقیقی دین و ولایت بود، گفت: ایشان در طول دوران نهضت مبارزات انقلاب جزء نخستین ها بودند که در مازندران نقش آفرینی کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha