چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
باطنی

حجت الاسلام والمسلمین باطنی گفت: جنس کار در شورای طلاب، جنس نظارتی و هم افزایی است و بیشتر به سمت بارش افکار و نظارت بر وضع موجود و ارائه طریق برای بهینه سازی وضعیت حوزه است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی، پیش از ظهر امروز در جمع اعضای هیئت رئیسه شورای طلاب، با اشاره به فرصت کوتاه کار در این شورا اظهار کرد: این فرصت به سرعت می گذرد و امیدواریم اعضا از این فرصت استفاده کنند و از آنجایی که بدنه حوزه، روحانیون و طلاب، اعضای شورای طلاب را انتخاب کرده اند حق مطلب با کار و فعالیت با برنامه و هدفمند ادا می شود.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان لزوم مطالعه دقیق آیین نامه شورای طلاب به عنوان شرح وظیفه گفت: برای شکل گیری شورای طلاب در اصفهان مقدماتی طی شد و وقتی طرح مطرح گردید، مدتی زمان برد تا ادبیات مشترکی بین همکاران در این باره شکل گیرد.

وی افزود: پس از تصویب این مسئله، بستر اجرای آن مدارس علمیه بود و چون پیش زمینه ذهنی نیز در مدارس وجود نداشت، به سختی وارد گردونه اجرای کار شدند و گاهی فکر می شد کاری که در حال شکل گرفتن می باشد مزاحمت در مأموریت های آنها دارد و ممکن است دخالت در حوزه مدیریت و مسؤولیت رخ دهد.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی با تاکید بر این که اعضای شورای طلاب باید منتخبین طلاب حوزه باشند تصریح کرد: مطلوب این است که فرد منتخب طلاب باشد، کما اینکه ما در مرکز مدیریت این شیوه را برنمی تابیم که خود، اعضای شورای طلاب را انتخاب کنیم و می خواهیم منتخبینی از طلا، روحانیون و فضلای جوان در این فرایند انتخاب شوند و نقش آفرینی کنند.

وی اضافه کرد: باید این را بدانیم که حوزه از آن طلاب است و طلاب آینده حوزه می باشند و اگر قرار باشد در حوزه کادرسازی در موضوعات مختلف اتفاق بیافتد، پایه آن کارهای جمعی طلبگی است.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: اعتقاد ما این است که کارهای طلبگی که موضوع محور است، باید پایه تربیت نیروی انسانی در حوزه های علمیه باشد، همان چیزی که حلقه مفقوده تا امروز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: علت این که حوزه علمیه اصفهان نگاه به سمت خرد جمعی دارد و حتی حدود 30 شورا، کارگروه و کمیته و امثال آن ایجاد کرده به این دلیل است که می خواهد استفاده حداکثری از نظر حوزویان داشته باشد تا تصمیمات پخته تری اتخاذ گردد و پله های رشد سازمانی و مدیریتی را تعریف کند.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی تلاش برای آینده خانواده بزرگ حوزه علمیه را مهم دانست و افزود: اگر در شورای طلاب عرصه ای را باز کنیم که خلاقیت ها و بارش افکار اتفاق بیافتد، بستری برای ارائه نظرات فراهم می شود و البته این مورد قبول نیست که شورایی شکل بگیرد و اجازه هیچ نقدی نداشته باشد، اما نقد به تنهایی هدف نیست، بلکه نقد باید به اضافه ارائه راهکار باشد.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان افزود: البته حوزه مسائل کلانی نیز دارد و باید با همفکری، هم افزایی و تضارب آراء به وضعیت بهتری در حال و آینده حوزه برسیم و در این مسیر یافتن دردها زیاد دشوار نیست و مهم یافتن درمان دردها است، یعنی آن راهکارهایی که می تواند مشکلات، نقائص، معایب و اشکالات را برطرف کند.

حجت الاسلام باطنی تاکید کرد: جنس کار در شورای طلاب، جنس نظارتی و هم افزایی است و بیشتر به سمت بارش افکار و نظارت بر وضع موجود و ارائه طریق برای بهینه سازی وضعیت حوزه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha