پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله ناصری

حوزه/ استاد اخلاق حوزه در جمع بانوان طلبه اصفهان گفت: کسانی که حقیقتاً طالب علم باشند و به علمشان عمل کنند، آنچه در آسمان ها و زمین است برای طالب علم، طلب مغفرت می کنند .

به گزارش خبرگزاری«حوزه از اصفهان، آیت الله ناصری در نشست اخلاقی با موضوع «علم همراه با عمل» در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون(س) دولت آباد گفت: به طور مفصل پیرامون علم و عالم، معلم و متعلم ابواب فراوانی در روایات اهل بیت(ع) و آیات قرآن بیان شده است و چیزی فرو گذار نکرده اند.

وی ادامه داد: حضرت حق جل جلاله  در آیه 11 سوره مجادله می فرماید: «يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ  خدا كسانى از شما را كه گرويده و كسانى را كه دانشمندند بر حسب درجات بلند گرداند و خدا به آنچه مى كنيد آگاه است» و در کتاب بحار الانوار مرحوم علامه مجلسی باب 98 پیرامون علم، عالم و متعلم بیان شده است که سزاوار است مراجعه فرمائید.

این استاد اخلاق در ادامه با نقل احادیثی از ائمه معصومین علیهم السلام پرداخت و گفت: امام محمد باقر (علیه السلام) می فرمایند: عالمی که انتفاع ببرد از علم خودش بهتر است از 70 هزار عابد و پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) می فرمایند: کسی که دوست دارد به آزاد شده های از آتش جهنم نگاه کند به متعلمین (کسانی که یاد گرفتند و عمل کردند) نگاه کند.

آیت الله ناصری خاطر نشان کرد: کسانی که حقیقتاً طالب علم باشند و به علمشان عمل کنند، آنچه در آسمان ها و زمین است برای طالب علم، طلب مغفرت می کنند .

وی تصریح کرد: هرچیزی زکاتی دارد و زکات علم یاد دادن به دیگران است و عالمی که یک ساعت در علم خود مطالعه کند بهتر از عابدی است که 70 سال عبادت کند.

آیت الله ناصری تصریح کرد: بیاموزید علم را که آموختن آن حسنه است و ثواب تسبیح و تهلیل را دارد و مباحثه کنید آن را که ثواب جهاد در راه خدا دارد و تدریس کنید آن را که ثواب صدقه را دارد و در تنهایی انیس شماست و در غربت رفیق شماست و در خلوت محدث شماست و در گرفتاری ها دلیل و راهنمای شماست و در مقابل دشمن سِلاح شماست .

وی ادامه داد: در روایتی از امیرالمومنین (علیه السلام) است که کسی که علم را بیاموزد و به آن عمل نکند کور وارد محشر می شود.

استاد اخلاق در پایان با اشاره به اینکه  تمام این احادیث و تعارف منحصر به یاد گرفتن و حفظ کردن چندین اصطلاح پیرامون آن علوم نیست، بلکه در شأن کسی است که به علم خود عمل کنند و اگر تدریس و مطالعه برای خدا باشد خداوند اجر قیامت را به شما عنایت می کند .

در ادامه این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین بهرامی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: مدرسه علمیه حضرت نرجس(س) دولت آباد به دست مبارک آیت الله ناصری تاسیس گردیده است و نفس مبارک ایشان شامل حال مدرسه است و به انفاس قدسی ایشان ادامه پیدا می کند  و باقیات صالحاتی می شود که سال ها و حتی قرن ها قال الصادق(ع) و قال الباقر(ع) همچون خورشیدی فروزان از این مجموعه تلالوء دارد و سرایت می کند و انسان های مهذب و پاکی که مبین علوم اهل بیت(ع) و معارف الهی باشند، ساخته می شوند.

وی از آیت الله ناصری خواست تا با دعای خیر خود، ایشان را در انجام وظیفه مقدسی که به عهده گرفته اند یاری نمایند. تا بتوانند خدمتگزار خوبی برای طلاب حوزه های علمیه باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha