جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کارگاه تربیت مربی مدارس امین رشت

حوزه/ کارشناس فرهنگی گفت: اولین گام در ورود به عرصه تبلیغ و تربیت نوجوانان، شناخت دقیق روحیات، علایق و نیازهای آنهاست، چرا که عدم برخورداری از این شناخت، منجر به نفهمیدن زبان یکدیگر و ناتوانی در ایجاد ارتباط عاطفی مؤثر و متقابل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه در رشت، کارگاه آموزشی تربیت مربی طرح امین ویژه خواهران مبلغ با موضوع «بررسی عوامل و موانع جذب دانش آموزان به دین» به همت معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان و با همکاری آموزش و پرورش، در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی رشت برگزار شد.

‏حجت الاسلام مصطفی آلبومحسن، در این کارگاه با اشاره به موانع موجود در امر دینداری نوجوانان تصریح کرد: برای دعوت نوجوانان و جوانان به سوی مفاهیم دینی و تقویت رابطه با خدا، باید آنها را در بستر یک ارتباط عاطفی و همراه با مهر و محبت جذب نمود.

وی افزود: نوجوانان تشنه محبت هستند، و این امر اگر  توسط مربی دینی و تربیتی صورت پذیرد باعث رابطه خوب نوجوان با دین و احکام آن خواهد شد.

این کارشناس فرهنگی، مهم ترین مشکل مبلغین و مربیان را نفهمیدن زبان و احساسات دوره نوجوانی دانست و اظهار داشت: این دوره از زندگی اقتضائات خاصّ خودش را دارد و دانش آموز به دلیل در اوج بودن نیازهای عاطفی و غلیان احساسات، نیازمند درک شدن و مورد توجه قرار گرفتن  از سوی دیگران است.

حجت الاسلام آلبومحسن نحوه برخورد با نوجوانان در عرصه های تربیتی را بسیار مهم عنوان و خاطرنشان کرد: فرد در این برهه از زندگی به دلیل قرار داشتن در دوران بلوغ و برخوردار شدن از روحیه استقلال طلبی، دچار چالش و حساسیت در پذیرش نصیحت و توصیه های دیگران علی الخصوص بزرگترها می شود؛ لذا به هیچ نباید با روش های جبری و تند با آنها برخورد کرد.

استاد حوزه ادامه داد: اولین گام در ورود به عرصه تبلیغ و تربیت نوجوانان، شناخت دقیق روحیات، علایق و نیازهای آنهاست، چرا که عدم برخورداری از این شناخت، منجر به نفهمیدن زبان یکدیگر و ناتوانی در ایجاد ارتباط عاطفی مؤثر و متقابل خواهد شد.

 حجت الاسلام آلبومحسن در بخش پایانی این کارگاه به بیان برخی از تکنیک‌های عملی ارتباط و جذب نوجوانان و همچنین پاسخگویی به پرسش ها و دغدغه های خواهران مبلغه دوره پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha