جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کتاب سیمای نیکان

حوزه/ کتاب گرانسنگ «سیمای نیکان»، سیزدهمین اثر از مجموعه آثار استاد در موضوع معارف اسلامی می باشد که در ۳۱۲ صفحه و ۷ سرفصل، پیش از این در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، کتاب «سیمای نیکان» نوشته استاد حسین انصاریان در یک مقدمه، 7 سرفصل و دهها موضوع خواندنی پیش از این به چاپ رسیده است که برای آشنایی بیشتر مخاطبان به معرفی فصول و موضوعات آن خواهیم پرداخت.
 
این کتاب در بخش «مقدمه» با مطالبی همچون «الگوهای الهی انسان در قرآن»، «نیکان (محسنین)»، «مؤمنین»، «متقین»، « صالحین»، «جایگاه ایمان در زندگی نیکان (محسنین)»، «نیکان و محسنین از منظر قرآن»، «اوصاف و ویژگی های نیکان و محسنین»، «مصادیق محسنین در قرآن کریم»، «حضرت نوح(ع) در مقام محسنین»، «حضرت ابراهیم(ع) در مقام محسنین»، «حضرت موسی(ع) و هارون(ع) در مقام محسنین»، «حضرت الیاس(ع) در مقام محسنین»، «حضرت یوسف(ع) در مقام محسنین» موضوعات خود را آغاز می کند.
 
این گزارش می افزاید: «مقام نیکان»، «توحید در زندگی نیکان»، «نورانیت نیکان»، «نیکان و نجات از خطرات بزرگ»، «حریم الهی و قلب نیکان»، «اقسام عشق و عشق نیکان»، «اصول شخصیتی نیکان»، از جمله سرفصل های اصلی این کتاب ارزشمند می باشد.
 
از دیگر عناوین خواندنی این کتاب ارزشمند می توان به؛ «عمل نیک، هدف آفرینش»، «راه های ورود به حلقۀ نیکان»، «توبه و ایجاد تحوّل»، «زدودن تکبّر»، «مراتب و منازل مقام نیکان»، «خواستن»، «دانش و آگاهی»، «حرّیت»، «تجلّی نیکان درعبادت و خدمت به خلق»، «آثار عبادت و خدمت»، «امنیت آخرت و حفظ از هلاک»، «امام حسین(ع)، عبادت و خدمت به خلق»، «سوزاندن رذائل»، «ارزش خدمت به خلق و پاداش آن»، «نمونه هایی از نیکان خدمت گزار»، «اثر هم نشینی با نیکان»، «نیکان و عمل به پیمان»، «الگوبرداری از زندگی نیکان»، «کیفیت ارتباط خداوند و نیکان»، «نیکان و عشق به خداوند»، «نیکان و معرفت قلبی»، «نیکان و رهایی از غیرخدا»، «طهارت و تقوا شرط رهایی»، «نور و ظلمت در قرآن»، «تبیین خسران واقعی» و.. از جمله بخشی از دهها عنوان خواندنی این کتاب ارزشمند می باشد.
 
 علاقه مندان می توانند برای تهیه این کتاب ارزشمند از طرُق ذیل اقدام نمایند؛
 
* حضور در محل نشر دارالعرفان به نشانی قم، خیابان شهید فاطمی (دورشهر)، کوچه 19، پلاک 27
 
تماس با شماره تلفن های 09196522024 و 02537740427
 
* حضور در نمایندگی های نشر دارالعرفان در سراسر کشور با مراجعه به نشانی اینترنتی؛
 
http://www.erfan.ir/farsi/article/view/76976
 
 انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha