جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اخبار کوتاه

حوزه/ گلایه‌ امام جمعه میاندوآب از مدیرانی که برای اقامه نماز کاری نمی کنند و برگزاری جلسه در اخلاق آیت الله باقری بنابی در مدرسه علمیه امام رضا (ع) از اخبار فرهنگی آذربایجان غربی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌غربی حجت الاسلام حمید حسن زاده امروز در اجلاس شهرستانی نماز که در میاندوآب برگزار شد، اظهار داشت: نماز وسیله تقرب به خداوند تبارک و تعالی، ستون دین و اوج عبودیت و بندگی است و هر پیامبری که مبعوث شده، اقامه نماز در راس رسالت‌هایش بوده است.

وی ادامه داد: از سفارشات رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب عمل به واحبات و فرهنگ سازی درست در جامعه است.

امام جمعه میاندوآب بیان داشت: روحانیون میاندوآب با اقامه نماز در 33 اداره و 48 مسجد و 169 مدرسه به رسالت خود در اقامه نماز عمل می‌کنند و اگر در اداره‌ ای اقامه نماز نمی‌شود عامل آن مخالفت مدیران با اقامه نماز در ادارات است.
 

همه ما موظفیم فرهنگ شهدا را به نسل جوان منتقل کنیم

حجت الاسلام وحید طالبی، امام جمعه پلدشت، ظهر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های روز شهید با اشاره به جایگاه والای شهداء گفت: خدای متعال به 3 گروه پیامبران، علما و شهدا امتیاز شفاعت داده است و شهید اولین کسی است که وارد بهشت می‌شود و در نزد خدای متعال هیچ چیزی محبوب‌تر از خون شهدا نیست

امام جمعه پلدشت با اشاره به ۲۲ اسفند روز شهید و سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان داشت: هدف اصلی از تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران احیاء، حفظ و ترویج فرهنگ شهادت، ایثار و تکریم خانواده شاهد است و بر همه ما واجب است در راستای ترویج فرهنگ شهادت و ایثار گام برداریم و تمام تلاش خود را در راستای انتقال این فرهنگ به نسل جوان بکار گیریم و حفظ خون شهداء و پاسداری از آرمان های شهداء وظیفه همگان است، زیرا که امنیت امروز را مدیون شهداء هستیم.
 

برای دست آوردن رضایت حضرت قدم برداریم

آیت الله عبدالمجید باقری بنابی، امروز در جلسه اخلاق طلاب مدرسه علمیه امام رضا (ع) شهرستان میاندوآب گفت: رجب، مقدمه ماه شعبان و مقدمه شب‌ها قدر است ‌و شب و روز آن پر از فضیلت، رحمت، مغفرت، برکت است.

مدیر مدرسه علمیه ولیعصر (عج) بناب ادامه داد: طلبگی بالاترین تجارت معنوی و اخروی است و مقام طلبه بعد از مقام انبیاء و اولیا، بالاترین مقام دنیوی و اخروی است و بزرگان و علما موقعی که به مشکلات بر می‌خوردند، خدا را به ریزه‌خواران حضرت ولیعصر (عج) که طلاب علوم دینی هستند، قسم می‌دادند و ما باید برای دست آوردن رضایت حضرت قدم برداریم.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha