پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب رسالت تبیینی دارد نه تقنینی، گفت: این بیانیه می‌خواهد روح قانون اساسی موجود را با نگاه جدید و مقتضیات زمان همگام کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در همایش «گام دوم در عصر جدید» که با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب برگزار شد، اظهار کرد: اگر بیانات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این بیانیه را خلاصه کنیم در سه کلمه عِده، عُده و عُرضه خلاصه می‌شود.

وی افزود: اگر یک ملت نیروی انسانی کارآمد یا عِده، ابزار لازم برای رسیدن به اهداف یا عُده و عُرضه و مدیریت کارآمد برای استفاده بهینه از این دو را داشته باشد می‌تواند در عرصه‌های مختلف پیروز باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: بر این اساس باید ضمن تربیت نیروهای انقلابی و جهادی، ابزارهای مختلف ازجمله موشک و هواپیما ساخته و هر چه برای اقتدار جهانی لازم است را فراهم کنیم؛ اما این دو کافی نیست بلکه مدیریتی و عرضه‌ای برای استفاده مناسب از این عده و عده لازم است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب باید عُرضه‌های خود را در جامعه عَرضه کنیم تا بتوانیم در چهل ساله دوم انقلاب به اهداف متعالی خود دست یابیم.

وی با تأکید بر اینکه باید مدیران و مسئولان و برنامه ریزان ما با تجربه چهل‌ساله قانون‌گذاری کنند، افزود: بر این اساس باید در دوره بعدی انتخابات نماینده‌ای را انتخاب کنیم که بتواند قانون و راهکار جدیدی را برای گام دوم انقلاب تدوین کند؛ به این معنا که روزی از نو و روزگاری از نو بسازیم زیرا با قالب‌های کهن نمی‌توان مدیریت جهادی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به ضرورت مدیریت کارآمد و والا برای به‌کارگیری استعدادها و امکانات، خاطرنشان کرد: ما امکانات زیادی در کشور داریم که باید کشف شده و به فعلیت برسند و در این راستا هنوز باید کار و تلاش بیشتری کنیم.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: نکته دیگری که باید به آن دقت کنیم این است که این بیانیه رسالت تقنینی ندارد، ازاین‌رو نباید کسی بگوید این بیانیه قانون اساسی ما است در حالی که ما قانون اساسی استواری داریم که از سوی ملت تأیید شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب رسالت تبیینی دارد و می‌خواهد روح قانون اساسی موجود با نگاه جدید و مقتضیات زمان و عصر و تکنولوژی به‌روز تبیین شود تا بتوانیم با پیشرفت‌های دنیا، پیشرفت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha