پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام علیرضا عطایی مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور با اشاره به اینکه انقلاب ما انقلاب اسلامی است یعنی بر اساس و محور دین پایه گذاری شده است،گفت: بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب در مسیر اصلاح و پیشرفت همه جانبه جامعه است.

حجت الاسلام علیرضا عطایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» با توجه به اهمیت بیانیه مهم رهبر فرزانه بمناسبت چهل سالگی انقلاب با جوانان ایران اسلامی، گفت: 7 مأموریت جوانان درگام دوّم بخوبی مشخص،که با تکیه بر خدا و حرکت جهادی قله های پیشرفت را فتح خواهند کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه اهمیت و ارزش این بیانیه مبارکه در کلام امیرالمؤمنین(ع) مشخص می شود که فرمود:« وَالْعَقْلُ حِفْظُ التَّجارُبِ،... نشانه عقل و خرد، به خاطر سپردن تجربه‌هاست،گفت: بیان تجارب راهگشا در زندگى انسان آنهم از کلام رهبری فرزانه و مدیر، بهترین چشم انداز برای پیمودن افقی روشن است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور با اشاره به اینکه انسان در هر لحظه نیاز به تجارب مفید دیگران دارد،در ادامه حدیث امیر بیان که فرمودند: وَ خَيْرُ ما جَرَّبْتَ ما وَعَظَكَ، وَ مِنَ الْكَرَمِ لينُ الشِّيم. بهترين تجارب، آن است كه تو را پند دهد.رفتار نرم از كرم و بزرگوارى است،گفت: هر گاه از تجارب و نظرات راهگشای امامین انقلاب در طی مسیر 40 ساله نظام اسلامی بهره بردیم شاهد پیشرفتهای مادی و معنوی بودیم.

وی با توجه به ادامه کلام ارزشمند امام علی(ع) که فرمودند: ...بادِرِ الْفُرْصَةَ قَبْلَ أَنْ تَكُونَ غُصَّةً؛ فرصت را غنيمت شمار پيش از آن كه از دست برود و اندوه گلوگير شود،گفت: توانمندی علمی، پزشکی، دفاعی،ثمره مدیریت افراد متهعد؛متخصص و جهادی است که از تهدیدها فرصت ساختند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور با اشاره به اینکه انقلاب ما انقلاب اسلامی است یعنی بر اساس ومحور دین پایه گذاری شده است،گفت: بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب در مسیر اصلاح و پیشرفت همه جانبه جامعه است.

حجت الاسلام عطایی با بیان اینکه امام معصوم(ع) فرمودند: از ما نیست کسی که دنیای خود را به اسم آخرت طلبی رها و ویران کند،گفت: از دیدگاه اسلام دنیا و آخرت به هم گره خورده اند و عالم آخرت امتداد زندگی دنیاست.

وی با اشاره به اینکه بزرگان دین فرمودند: از ما نیست کسی  که به خاطر رغبت به دنیا از آخرت دست بشوید،گفت: در انقلاب اسلامی دنیا و آخرت باید در کنار هم تامین شود و بیانیه گام دوم اهداف متعالی را رصد می کند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) کنگاور با بیان اینکه همه فرزندان انقلاب و تمامی کسانی که دل در گروه ارزشهای اسلامی دارند در نشر فرهنگ دینی تلاش و تبلیغ کنند،گفت: حوزه های علمیه با تامین نیازهای علمی و معنوی تشنگان معارف الهی، راه اصلاح آخرت و لوازم دنیوی آن را استنباط و ترویج کنند.

وی با اشاره به اینکه هم دانشمندان برای رشد و بالندگی جامعه تحقیق و پژوهش و اکتشاف و اختراع کنند و هم عموم مردم در این راه صبر و همکاری پیشه نمایند،گفت: بقای انقلاب اسلامی بخاطر وجهه الهی آن زوال ناپذیر است.

حجت الاسلام عطایی در پایان با بیان اینکه انقلاب اسلامی بنا برحديث «مَآ كَانَ لِلّهِ یَنْمُوُ»؛ يعنی هر چيزی كه برای خدا باشد رشد پيدا می‌كند؛ به سوی افقهای متعالی در حال حرکت است گفت: بیانیه گام دوم راه اصلاح و رفع نقص راه طی شده و مشعلی فروزان در مسیر نگاهی پر معنا به آینده انقلاب اسلامی است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha