شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اعتکاف

حوزه/ مسئول ستاد مردمی اعتکاف سمنان گفت: زمان ثبت‌نام اینترنتی مراسم اعتکاف سمنان تا پایان ۲۵ اسفند تمدید شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، در جمع خبرنگاران، با اشاره به مهلت تمدید ثبت‌نام مراسم معنوی اعتکاف اظهار داشت: تاکنون بیش از 300 نفر برای شرکت در آیین معنوی اعتکاف در شهرستان سمنان ثبت‌نام کرده‌اند.

مسئول ستاد مردمی اعتکاف شهرستان سمنان تصریح کرد: فرآیند ثبت‌نام اینترنتی این مراسم در سامانه به آدرس www.semnan-etekaf.ir از تاریخ ۱۳ بهمن آغازشده و تاکنون مورد استقبال متقاضیان زیادی قرارگرفته است.

وی با اشاره به اینکه مراسم در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ رجب در سه مسجد امام، جامع و الزهرا سمنان برگزار می‌شود، افزود: مساجد امام و الزهرا ویژه بانوان و مسجد جامع ویژه برادران برای برگزاری آیین اعتکاف در سمنان پیش‌بینی‌شده است.

حجت‌الاسلام مطیعی خاطرنشان کرد: این ستاد آمادگی دارد، سامانه ثبت‌نام اینترنتی را در اختیار سایر شهرستان‌ها و بخش‌ها نیز قرار دهد.

وی افزود: اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، تلاوت قرآن کریم، برگزاری گفتمان دینی، حلقه‌های معرفت، برپایی نماز جماعت، برپایی جلسات تلاوت قرآن و ادعیه و محافل انس با قرآن در مراسم اعتکاف امسال در مساجد سطح شهر پیش‌بینی‌شده است.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه شهرستان سمنان با بیان اینکه یکی از موارد جلوگیری از گناه و معصیت عمل به اعتکاف است، تصریح کرد: این فریضه الهی، گریز از لذت و مهار حس خودمحوری، خودسازی، محاسبه نفس، فکر توبه و نیایش، نماز و تلاوت قرآن و استعداد از آستان قدس ربوبی است.

وی با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی باید برای برگزاری هر چه‌بهتر این مراسم تلاش کنند، گفت: در مدت سه روز اعتکاف شرکت‌کنندگان از تمام تعلقات دنیوی و مادی خود چشم‌پوشی کرده و به خدا نزدیک می‌شوند.

حجت‌الاسلام مطیعی افزود: برگزاری اعتکاف با برنامه‌ریزی مناسب با هدف‌گذاری دقیق می‌تواند راه مناسبی برای اشاعه فرهنگ دینی در جامعه و بین اقشار مختلف باشد.

بر پایه این گزارش، آیین اعتکاف از سحرگاه 13 رجب سالروز ولادت باسعادت حضرت علی (علیه‌السلام) آغاز و تا شامگاه 15 رجب ادامه دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha