چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر مشارکت بیشتر حوزویان در اردوهای جهادی، گفت: طلبه‌ای که در فضایی به دور از اردوها و فعالیت‌های جهادی رشد کند در آینده دغدغه چندانی برای کار مردم نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در آئین تجلیل از گروه‌های جهادی برتر مدارس علمیه شهرستان‌های مختلف استان، بر تقویت و افزایش فعالیت‌های جهادی طلاب و روحانیان خراسان شمالی در سال جدید تأکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های جهادی طلاب در مناطق محروم استان در سال 97، اظهار کرد: در سال جاری طلاب مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان فعالیت‌های شایسته جهادی فراوانی را انجام دادند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: همچنین طلاب خواهر مدرسه الزهرا(س) بجنورد و مدرسه علمیه برادران امام خمینی(ره) بجنورد هم در مناطق اهل سنت فعالیت‌های خوبی داشتند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: علاوه بر این در شهرستان جاجرم طلاب این شهرستان در قالب اردوهای جهادی در بین مردم حضور مداوم و مؤثر در کارهای فرهنگی دارند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی گفت: با وجود این اقدامات مناسب، هنوز با آنچه شایسته حوزه علمیه خراسان شمالی درزمینهٔ فعالیت‌های جهادی است فاصله داریم، زیرا هنوز برخی از مدارس ما در طی سال فعالیت‌های جهادی اندکی دارند.

وی اظهار کرد: طلبه‌ای که در فضایی به دور از اردوها و فعالیت‌های جهادی رشد کند در آینده دغدغه چندانی برای کار مردم نخواهد داشت.

استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: طلبه‌ای که در این فضا رشد نکند در آینده نمی‌تواند با آن دسته از اقشار محروم جامعه که به برخی کمک‌ها نیاز دارند، همدردی کند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی ادامه داد: بر این اساس باید مدیران و اساتید مدارس علمیه نسبت به موضوع و گفتمان جهادی اهتمام لازم را داشته باشند؛ چراکه گفتمان رهبری هم گفتمان جهادی و انقلابی گری است.

گفتنی است، در این مراسم از گروه‌های جهادی برگزیده مدارس علمیه شهرستان‌های مختلف استان قدردانی شد.

در این آئین گروه‌های جهادی مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان، مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) جاجرم و مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) بجنورد به عنوان گروه‌های برتر تجلیل شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha