پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: اردوهای جهادی طلاب و دانشجویان و اشتیاق وافر به حضور و خدمات‌رسانی در مناطق محروم، از رویش‌های برجسته انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در آئین اختتامیه اردوهای جهادی طلاب حوزه علمیه استان، خطاب به جهادگران طلبه با تأکید بر اینکه باید دامنه اهتمام و همت خود را گسترده کنیم، تصریح کرد: هر چقدر دامنه همت و اهتمام ما بیشتر شود ارزش ما بیشتر می‌شود.

وی افزود: امام علی(ع) می‌فرماید: «قَدْرُ الرَّجُلِ عَلَی قَدْرِ هِمَّتِهِ وَ صِدْقُهُ عَلَی قَدْرِ مُرُوءَتِهِ وَ شَجَاعَتُهُ عَلَی قَدْرِ أَنَفَتِهِ وَ عِفَّتُهُ عَلی قَدْرِ غَیرَتِهِ» و تأکید می‌کند ارزش هر کس به اندازه همت او و راست‌گویی و صداقتِ هر کس به اندازه شخصیت او است، شجاعت هر کس به اندازه بی‌اعتنایی وی به ارزش‌های مادی و عفت هر کس به اندازه غیرت او است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: بر این اساس ارزش هر انسان به اندازه همت و اهتمام او است؛ ازاین‌رو باید در اردوهای جهادی دامنه فعالیت خود را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: اردوی جهادی درواقع جهاد با نفس است؛ یعنی همین که فرد نفس خود را قانع می‌کند که لباس کار پوشیده و بیل بردارد این خود جهاد با نفس است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه اردوهای جهادی پدیده رویشی انقلاب است، افزود: فضایی که انقلاب باز کرد فضای خدمت‌رسانی است و رهبری هم در بیانیه گام دوم به این نکته اشاره لطیف دارند و می‌فرمایند خدمت‌هایی که بعد از انقلاب در کشور صورت گرفته یکی از معجزات انقلاب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به خدمات مختلف فرهنگی، اجتماعی و عمرانی طلاب و روحانیان جهادگر به مردم، اظهار کرد: خدمت به خلق خدا به‌اندازه‌ای ارزش دارد که خداوند می‌فرماید هر گامی که برای خلق بردارید گویی برای من برداشته‌اید.

وی با بیان اینکه خلق، خانواده خداوند بوده و همه عالم عیال و روزی‌خور حق‌تعالی هستند، گفت: کسی که به خانواده خدا کمک کند گویی به خداوند کمک کرده است؛ به همین دلیل هم خداوند می‌فرماید محبوب‌ترین بندگان من پیش من کسانی هستند که نفع آن‌ها بیشتر به مردم برسد.

گفتنی است، در این مراسم از گروه‌های جهادی برگزیده مدارس علمیه شهرستان‌های مختلف استان ‏قدردانی شد.‏

در این آیین گروه‌های جهادی مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم(ره) شیروان، مدرسه علمیه امام موسی کاظم‏‏(ع) جاجرم و مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) بجنورد به عنوان گروه‌های برتر تجلیل شدند.‏

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha